امام جمعه مسجدسلیمان در رژه نیروهای مسلح مسجدسلیمان: برخی ها امروز از یک تهدید آبکی می خواهند مردم را بترسانند
امام جمعه مسجدسلیمان در رژه نیروهای مسلح مسجدسلیمان: برخی ها امروز از یک تهدید آبکی می خواهند مردم را بترسانند

شهر اولین ها//امام جمعه مسجدسلیمان با تاکید بر حفظ برادری و وحدت افزود:بیایید راه جدیدی را که آغاز کرده ایم ادامه دهیم و نخبگان ,معلمان ,حوزویان همه و همه بیایید بیش از گذشته با هم باشیم و بیش ازگذشته با خدا باشیم . به گزارش شهر اولین ها، حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان طی […]

شهر اولین ها//امام جمعه مسجدسلیمان با تاکید بر حفظ برادری و وحدت افزود:بیایید راه جدیدی را که آغاز کرده ایم ادامه دهیم و نخبگان ,معلمان ,حوزویان همه و همه بیایید بیش از گذشته با هم باشیم و بیش ازگذشته با خدا باشیم .

به گزارش شهر اولین ها، حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان طی سخنانی در مراسم رژه نیروهای مسلح مسجدسلیمان بمناسبت آغاز هفته دفاع مقدس ضمن تبریک عید سعید قربان و فرا رسیدن سالروز هفته دفاع مقدس گفت:هفته دفاع مقدس را تبریک می گوییم به همه کسانی که در هشت سال دفاع مقدس,سالهای عزت و شرف حضور موثر داشتند.ارتش ,سپاه, بسیج  و نیروهای مردمی کشورمان بویژه والدین رزمندگان و شهدای عزیز ما که به عنوان مدافعان و پشتیبانان جنگ تحمیلی بودند.

وی افزود:والدین شهدا بزرگترین و مهم ترین سرمایه های عمرشان که فرزندانشان بود را تقدیم اسلام و امام(ره) و وطن کردند.هزار شهید عزیز سرو قامت شهرمان و فرماندهان دلیر و شجاع ایلمان بویژه شیربچه قهرمان سیزده ساله مسجدسلیمان شهید بهنام محمدی.

 

حجت الاسلام امینی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در جمع فرماندهان سپاه تصریح کرد:مقام معظم رهبری فرمودند که ایستادگی ملت ما در هشت سال دفاع مقدس سایه شوم جنگ را برای همیشه از سر مردمان عزیزمان به کنار زد و این مقاومت و ایستادگی ملت است که دشمن را ترسانده است.

حجت الاسلام امینی سه عنصر مهم و اساسی هفته دفاع مقدس را رهبری,ایمان به خدا و حضور همگانی و توام با وحدت توده های مردم دانست و افزود:در همین مسجدسلیمان تنها در یک روز از هشت سال دفاع مقدس دو موشک در منطقه کلگه فرود آمد که در همان روز بیش از سیصد شهید و مجروح از مردمان شهرمان را تقدیم اسلام و قران کردیم.

وی ادامه داد:دهها شهید این بمباران  در روز ۳۰ مهر سال  ۱۳۶۲ را طی یک هفته تشییع و به خاک سپردیم و امام (ره) به پاس بزرگداشت استقامت و از خودگذشتگی مردم مسجدسلیمان هیاتی بلند پایه را به جهت تقدیر از ایستادگی مردم مسجدسلیمان به شهرمان فرستادند.

وی تاکیدکرد:نباید اجازه دهیم این روزها و این ارزشها فراموش شود, در دل این هفته ها و روزها برآنیم که این ارزشها را برای همیشه در دل هایمان تثبیت کنیم. بخصوص در زمانه ای که دشمنان مان همراه تر شده اند اما دشمنان ما بدانند ما هم بیشمارتریم  از عراق, سوریه, لبنان و یمن تا کشورهای دور همچون نیجریه به رهبری آیت الله شیخ زکزاکی که همه اینها از برکات هفته دفاع مقدس ما است.

 

نماینده ولی فقیه در مسجدسلیمان با تاکید بر اهمیت رهبری اظهار داشت:وقتی انقلاب تازه به پیروزی رسیده بود یک مرتبه با یک جنگی از جنوبی ترین مرزهای کشور تا غرب کشور مواجه شدیم که امروز می گویند بعد از جنگ جهانی اول و دوم بزرگترین جنگ تاریخ بشریت بوده که بخش عظیمی از دنیا یک طرف و سوی دیگر فقط و فقط ایران با خدا و متوسل به خدا بود.

وی افزود:جوانان عزیز باید اینها را مرور کنند و بدانند همه این اقتدار  و آبروی ملت ما بخاطر گوش سپاری به فرمایشات امام(ره) و رهبری است.برخی ها امروز از یک تهدید آبکی می خواهند مردم را بترساند اما مردمی که تربیت شده مکتب روح الله هستند هرگز نمی هراسند.

حجت الاسلام امینی عنوان داشت:اینکه امروز می بینیم کفار نا امید و مایوس شده اند بدلیل حاکمیت و ولایت  بهترین ها است که اگر پس از جنگ همه  مسئولان مثل سپاه و ارتش و بسیج به رهبری انقلاب گوش سپاری می کردند بنظرم اوضاع مان بهتر از این بود.

 

وی اضافه کرد:رهبری در دوره ریاست جمهوری شان فرمودند که امیدوارم روزی برسد که خبر بسته شدن شیرهای نفت به گوشمان برسد,اگرچه دولت فعلی تاحدودی به برکت تحریم ها تکیه بر نفت را کاهش داده اما دولت ها نگاه تاریخی ندارند و بعضا جاه طلبی و خودخواهی هایی را می بینیم که  اینگونه رفتارها در جبهه ها نبود.

امام جمعه مسجدسلیمان تصریح کرد:اگر دولت کنونی تمام قامت پای اقتصاد مقاومتی برود مشکل بیکاری حل خواهد شد. در سال اقدام و عمل اقدامی بسان هشت سال جنگ  و عملی بسان عمل سیصد هزار شهید انجام دهند خواهیم دید که  به آسانی ریشه بیکاری خشکیده خواهد شد.

وی اظهار داشت: امروز در ۳۱ شهریور آمده ایم  بگوییم  که نمی شکنیم و هوشیاریم و همراه با دولت و نظام می خواهیم از گذشته ها عبرت بگیریم و وحدت و همدلی مان را بیشتر کنیم.

امام جمعه مسجدسلیمان با تاکید بر حفظ برادری و وحدت  افزود:بیایید راه جدیدی را که آغاز کرده ایم ادامه دهیم و نخبگان ,معلمان ,حوزویان همه و همه بیایید بیش از گذشته با هم باشیم  و بیش ازگذشته با خدا باشیم .

وی با اشاره به برخی فسادهای مالی در مسجدسلیمان ادامه داد:نباید دریک شهرکوچک گاهی اوقات فسادهای مالی را ببینیم که بهت زده شویم.مسجدسلیمان گرفتاری ها وعقب ماندگی های داشت و اختلافاتی داشتیم اما به این نتیجه رسیده ایم که اختلاف ها را کنار بزنیم  و بیش از این اجازه ندهیم مسجدسلیمان ما ازکشوری که  روز به روز پیشرفت کرده عقب بماند.

حجت الاسلام امینی ادامه داد:نماینده شهرستان با موثرترین ابزار که اخلاق و برادری است رفتار می کند و اگر برخی همشهریانمان بگذارند تعامل خوبی با بزرگان و نخبگان علمی,حوزوی و حماسی مسجدسلیمان و ایل بختیاری برقرار کرده است .

وی تاکید کرد:مسجدسلیمان,لالی و اندیکا باید تلاش کنند ضمن قوم دوستی قوم گرا نباشند,به همه طوایف می گویم که اگر به این نقطه برسیم که قوم دوست باشیم اما قوم گرا نباشیم مسجدسلیمان پیشرفتش شتاب می گیرد.

امینی اظهار داشت:روز گذشته در دیدار آحاد مردم با مقام معظم رهبری نمایندگان مردم مسجدسلیمان با لباس عزت وشرف بختیاری حضور یافتند و در کنار دیگر اقوام استان و کشورمان اتحاد و همدلی مان را نشان دادیم و ثابت کردیم که قوم دوست هستیم و اگر می گوییم قوم گرا نباشیم به دفاع از پیشرفت و آبادانی منطقه مان است.

 

وی ادامه داد:جوانان ما بدانند در  همه فرصت ها حتی در رژه دفاع مقدس به دفاع از اشتغال ,اقتصاد و ازدواج جوانان حرف می زنیم.

حجت الاسلام امینی در پایان خاطر نشان کرد:آینده بسیار خوبی داریم و مسجدسلیمان محور است.مسجدسلیمانی که روز پنج خرداد را به همت نماینده قبل و مدیرعامل شرکت نفت بنام روز نفت و گاز نامیدند تا به خاورمیانه درس دهیم که ثمره خام فروشی می شود همین مسجدسلیمان که پیشرفتی نکرده است.

وی گفت:در سالروز ۳۰مهر ۱۳۶۲ که سیصد شهید و جانباز را تقدیم اسلام و انقلاب کردیم را سال آینده کنگره عظیمی برگزار خواهیم کرد و این روز را  به نام روز ایثار,مقاومت و فداکاری مردم مسجدسلیمان در سینه ها ودر تاریخ ثبت خواهیم کرد.

آسماری