ایجاد شهرک مهندسین در مسجدسلیمان بدون شبکه جمع آوری فاضلاب
ایجاد شهرک مهندسین در مسجدسلیمان بدون شبکه جمع آوری فاضلاب

مسجدسلیمان در آستانه یک فاجعه محیط زیستی دیگر/ زخم های سوء مدیریت در امور آب و فاضلاب شهرستان سر باز کرد/ لزوم ایجاد شبکه جمع آوری فاضلاب شهرک همزمان با ادامه ساخت و سازها

شهر اولین ها// بیش از یکسال از ایجاد شهرک مهندسین نصر نزاجا در مسجدسلیمان و ساخت و ساز در این منطقه می گذرد. با این حال پیگیری و مکاتبات اهالی این شهرک در خصوص ایجاد شبکه جمع آوری فاضلاب همچنان بدون نتیجه باقی مانده و مسجدسلیمان در آستانه یک فاجعه بزرگ زیست محیطی قرار گرفته است.

به گزارش شهر اولین ها،شهرک‌ مهندسین نصر نزاجا از جمله شهرک های مسکونی جدید در مسجدسلیمان با ۳۲۰ پلاک ثبتی است که ساخت و ساز در آن این روزها همچنان ادامه دارد. علیرغم این که بیش از یک سال از شروع ساخت و ساز در این شهرک می گذرد و علیرغم احداث حدود چهل درصد واحدهای مسکونی توسط مالکین این شهرک همچنان فاقد شبکه جمع آوری فاضلاب می باشد. هر چند که اهالی این منطقه طی یکسال اخیر مکاتبات و پیگیری های زیادی در این خصوص انجام داده اند اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

هر چند برخی از اهالی همزمان با احداث واحدهای مسکونی خود اقدام به حفر چاه فاضلاب در این منطقه نموده اند اما همزمان نیز از نهادهای مربوطه پیگیر ایجاد شبکه جمع آوری فاضلاب بوده اند. علاوه بر این گفته می شود که شرکت گاز نیز گازرسانی به منازل این شهرک را منوط به ایجاد شبکه فاضلاب نموده است. هر چند که شهرستان مسجدسلیمان از دیرباز با مشکل فاضلاب در بسیاری نقاط مواجه بوده است اما عدم توجه به این مقوله در شهرک های جدیدالاحداث می تواند پیامدهای ناگواری را در حوزه شهرسازی بویژه محیط زیست در پی داشته باشد. بدون شک بی توجهی به چالش فعلی شهرک مهندسین و رهاسازی فاضلاب در آینده می تواند ضمن ایجاد آلودگی ها بهداشت و سلامت شهروندان را نیز تحت الشعاع قرار دهد.

امیدواریم تا مدیریت جدید امور آب و فاضلاب شهرستان که میراث دار بسیاری از مشکلات و چالش های این حوزه بویژه در زمینه فاضلاب می باشد ضمن توجه ویژه به این مقوله با بهره گیری از ظرفیت های موجود به شکلی مطلوب درصدد ایجاد شبکه جمع آوری فاضلاب شهرک مهندسین برآید. علاوه بر این اداره حفاظت محیط زیست و مدیریت شبکه بهداشت و درمان نیز با پیگیری موارد مربوطه و سلامت و بهداشت محیط و شهروندان در این خصوص از بروز پیامدهای ناگوار بعدی که تهدیدی جدی برای بهداشت عمومی تلقی می شود پیشگیری نمایند.