برگزاری نخستین نشست ماه ” پران تِز ” با نقد و بررسی کتاب اسیر غیرجنگی
برگزاری نخستین نشست ماه ” پران تِز ” با نقد و بررسی کتاب اسیر غیرجنگی

شهر اولین ها//نخستین نشست ماه شاعران، نویسندگان و منتقدین حوزه ادبیات با عنوان ” پران تِز ” صبح امروز در مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش شهر اولین ها، سلسه نشست های نقد و بررسی آثار ادبی با عنوان ” پران تِز” صبح امروز در فرهنگسرای جوان مسجدسلیمان برگزار شد. در این نشست که به همت […]

شهر اولین ها//نخستین نشست ماه شاعران، نویسندگان و منتقدین حوزه ادبیات با عنوان ” پران تِز ” صبح امروز در مسجدسلیمان برگزار شد.

به گزارش شهر اولین ها، سلسه نشست های نقد و بررسی آثار ادبی با عنوان ” پران تِز” صبح امروز در فرهنگسرای جوان مسجدسلیمان برگزار شد. در این نشست که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و انجمن شعر برگزار شد کتاب شعر ” اسیر غیرجنگی” جدیدترین اثر شجاع گل ملایری مورد نقد و بررسی حاضرین قرار گرفت.

کتاب ” اسیر غیر جنگی” از جمله آثاری ست که از مناظر مختلف به مواردی غیر از جنگ پرداخته است. اثری که در جمع ۱۵ کتاب برتر چهارمین جایزه شعر شاملو نیز قرار گرفته و نشست های ماهانه” پران تِز” با نقد و بررسی این کتاب برگزار شد.

در ابتدای این نشست حمید حیدری سورشجانی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان ضمن خیرمقدم به هنرمندان و حاضرین در نشست و تبریک به شجاع گل ملایری در رابطه با چاپ کتاب جدیدش ابراز امیدواری نمود که این سلسله نشست ها در ماههای آتی به شکلی منسجم توام با افزایش کیفی و کمی برگزار گردد.

شجاع گل ملایری نویسنده کتاب اسیر غیرجنگی” در حاشیه این نشست اظهار داشت: در نقد و بررسی این کتاب زوایایی که تنها مورد توجه یک منتقد قرار می گیرد مطرح شد. زوایایی که نویسنده در فعل  و نافعال نوشتن بعضاٌ از آنها غافل شده و برآیند نشست خوب و پربار امروز موجب شد تا با خوانش چندباره کتاب به ترمیم آثاری بپردازم که قرار است در ادبیات از خود بر جای بگذارم.

وی همچنین با اشاره رویکرد نشر هشت که مدیریت آن را بر عهده دارد خاطرنشان ساخت: سرفصل های ادبیات در اولویت کاری ما قرار دارد و طی سالهای اخیرعلاوه بر پایبندی به اصول و ارزش های غنی حوزه ادبیات، از نگاه اقتصادی به ادبیات و نشر آثار مبتذل که از پیامدهای آن انتشار آثاری فاقد ریشه و اصول و تنها به صرف جذب درآمد که توسط برخی ناشران باب شده فاصله گرفته ایم.

گل ملایری افزود: خوشبختانه نشر هشت نسبت به برخی ناشرانی که از سابقه بیشتری در حوزه ادبیات برخوردار هستند به موفقیت بیشتری دست یافته و در دوره ای که ناشران به عدم استقبال جامعه از کتب ادبی اذعان دارند کتاب های منتشر شده توسط نشر هشت فروش خوبی داشته اند و عمدتاٌ مورد استقبال قرار گرفته اند.

مدیر نشر هشت همچنین حمایت از هنرمندان مسجدسلیمانی و انتشار آثار آن را در زمره برنامه کاری خود خبر داد و تصریح کرد: شعر مسجدسلیمان دارای پیشینه خوبی است اما در گذشته چنین تریبون هایی در اختیار نداشته ایم و اگر پیشرفتی بوده بواسطه استمرار و ممارست خود هنرمند به دست آمده است. با این حال فعل و نافعال شاعران جوان برای پیدا نمودن رگه های طلایی تاریخ شعر مسجدسلیمان قابل ستایش است و امیدواریم تا با تربیت و پرورش چنین استعدادهایی،  صداهای جدیدی در شعر مسجدسلیمان کشف و شنیده شود و به مخاطب انتقال داده شود.

این شاعر مسجدسلیمانی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: شاعران شهرستان قابلیت پیشرفت زیادی دارند و با افزایش گستره دانش و ارتباطاتی وسیع تر در آینده ای نزدیک شاهد موفقیت بیشتر هنرمندان این خطه خواهیم بود. هر چند باید باور داشت که اگر از قافله ادبیات عقب بمانیم خودمان متضرر خواهیم شد، زیرا که ادبیات راه خودش را خواهد رفت. پس برای موفقیت در این حوزه باید تلاش کرد.