بیست و پنجم مردادماه، روز ایثار و شهادت در اندیکا گرامی باد
بیست و پنجم مردادماه، روز ایثار و شهادت در اندیکا گرامی باد

شهر اولین ها// بیست و پنجم مردادماه سالروز شهادت سه تن از نیروهای حراست سد و نیروگاه اول شهید عباسپور است که در جریان بمباران نیروی هوایی رژیم بعث عراق به شهادت رسیدند. به گزارش شهر اولین ها، نیروی هوایی رژیم بعث عراق در تاریخ ۲۵ مرداد ماه ۱۳۶۵ به منظور ایجاد اشکال در شبکه […]

شهر اولین ها// بیست و پنجم مردادماه سالروز شهادت سه تن از نیروهای حراست سد و نیروگاه اول شهید عباسپور است که در جریان بمباران نیروی هوایی رژیم بعث عراق به شهادت رسیدند.

به گزارش شهر اولین ها، نیروی هوایی رژیم بعث عراق در تاریخ ۲۵ مرداد ماه ۱۳۶۵ به منظور ایجاد اشکال در شبکه برق رسانی کل کشور ضمن تجاوز به حریم هوایی خوزستان و بمباران هوایی در سد و نیروگاه شهید عباسپور علاوه بر ایجاد خساراتی در بخش‌هایی از نیروگاه و کلید خانه منجر به شهادت سه تن از نیروهای حراست نیروگاه اول به نام های محمد طهماسبی، حسین درگی و منصور معتضد کیانی گردید که درحال انجام وظیفه بودند. به همین مناسبت روز ۲۵ مرداد ماه به عنوان روز ایثار و شهادت در شهرستان اندیکا نامگذاری شده و یاد و خاطره این سه شهید والامقام همکار را گرامی می داریم .یادی که در دل ها، هرگز نمی میرد یاد شهیدان است.
گفتنی است در طول تاریخ هشت سال دفاع مقدس رژیم بعث عراق از طریق هوایی تعداد شش بار سد و نیروگاه شهید عباسپور را مورد تهاجم هوایی و بمباران قرار داده که یکی از این حمله ها در ۲۵ مرداد ۶۵ صورت گرفته است.