جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد
جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد

شهر اولین ها//با حضور حجت الاسلام امینی امام جمعه،فرماندار مسجدسلیمان و جمعی از مدبران ادارات،جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان برگزار شد. به گزارش شهر اولین ها، حجت الاسلام امینی در ابتدا این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه فرهنگ در توسعه شهرستان گفت:گفتمان سازی در بحث فرهنگ مهم و به بار نشستن آن مستلزم […]

شهر اولین ها//با حضور حجت الاسلام امینی امام جمعه،فرماندار مسجدسلیمان و جمعی از مدبران ادارات،جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان برگزار شد.
به گزارش شهر اولین ها، حجت الاسلام امینی در ابتدا این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه فرهنگ در توسعه شهرستان گفت:گفتمان سازی در بحث فرهنگ مهم و به بار نشستن آن مستلزم زمان است زیرا دلیل اکثر مشکلات فعلی بحث فرهنگ است.

وی ادامه داد:نباید مشکلات فعلی را فقط به دولت و مسئولان ربط دهیم زیرا خود مردم هم در این میان در ادوار مختلف خوب انتخاب نکردند و مدیران ضعیف را وارد میدان مدیریت کردند که این مشکلات نتیجه این انتخاب های ناصحیح است.

امام جمعه مسجدسلیمان اضافه کرد:با همه این مشکلات،خوشبختانه مملکت روبه جلو است و اینهمه پیشرفت در شهرسازی،توسعه،پزشکی،نانو،فیزیک،هوا و فضا،اقتدار امنیتی و دفاعی قابل انکار نیست.

رییس شورای فرهنگ عمومی مسجدسلیمان در بخشی دیگر از سخنان خود گفت:از حضور مستمر فرماندار شهرستان در جلسات این شورا و عرضه های مختلف تشکر می کنم،مناسبت های فرهنگی بسیاری داریم و باید خوب ثبت کنیم زیرا معتقدیم تاریخ ایل ما شفاعی است و بخوبی نوشته نشده است و باید در این زمینه خوب عمل شود مثلا نوشتن کتاب زندگینامه شهیدان که همین اواخر کتاب زندگینامه شهید دانش آموز علی اصغر عشرتی توسط خود خانواده این شهید چاپ شد که در نوع خود جالب توجه است.

وی در پایان گفت:در ادوار مختلف مشاهده کردیم نیمی از شورای شهر منحرف باشند و در همینطور از فعلی هم بشدت تعامل ضعیفی وجود دارد که باید در جهت رفع مشکلات بیشتر تلاش کنند،استخدامی های اخیر بعدها به مشکل خواهند خورد زیرا علاوه بر بحث حقوق و بیمه،عمران و پیشرفت شهری دچار وقفه می شود،برخی عنوان می کنند ۵ خرداد روز مسجدسلیمان است اما ما معتقدیم روز مسجدسلیمان نیست زیرا این اتفاق به همت انگلیس بود نه ایران،بختیاری و…اما در خصوص ۳۰ مهر هم می گوییم روز مقاومت است نه روز مقاومت مسجدسلیمان زیرا تعیین روز و مناسبت یک پروژه و روال قانونی دارد.

در ادامه جلسه فرماندار مسجدسلیمان عنوان کرد:در بحث مدیریت بیماری کرونا در شهرستان از زحمات بی بدیل سپاه،روحانیون و شبکه بهداشت در بحث تدفین و تکفین بیماران مبتلا به کرونا تشکر می کنم و واقعا نمونه یک ایثار و از خود گذشتگی است.

وی ادامه داد: بحث فرهنگ مهم است و باید همه در این زمینه تلاش کنیم و بصورت واقعی فرهنگ را نهادینه کنیم زیرا یک امر زمان بر و مستلزم زمان و هزینه است.

دکتر پاکدل در پایان گفت:تکرار مصوبات و گفته ها کافی نیست و اکنونس نیاز به عملگرایی داریم تا بتوانیم قدم های مثبت را در جامعه برداریم.