حال بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان خوب نیست
حال بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان خوب نیست

چالش های پیش روی شهروندان در مراجعه به بیمارستان/ کمبود آمبولانس و رنج بیماران جهت انتقال به شهرهای همجوار/ میزان رضایت مندی شهروندان از خدمات دهی در بیمارستان 22 بهمن چه میزان است؟

شهر اولین ها//با وجود گذشت سالها از افتتاح بیمارستان 22 بهمن مسجدسلیمان، به نظر می رسد همچنان مشکل تأمین آمبولانس جهت انتقال بیماران به شهرهای همجوار به قوت خود باقی است. علاوه بر این انجام برخی خدمات از جمله سونوگرافی نیز در بیمارستان با چالش هایی همراه است که لزوم توجه بیشتر مدیریت شبکه بهداشت و درمان به این موضوع را ضروری تر جلوه می نماید.

به گزارش شهر اولین ها و به نقل از ندای مسجدسلیمان، شب گذشته در پی مراجعه بیمار اورژانسی اندیکا از درمانگاه کوشک به بیمارستان 22 بهمن جهت انجام سونوگرافی، با توجه به عدم حضور پزشک در بیمارستان بصورت تلفنی این بیمار مورد پذیرش قرار گرفت و علیرغم درخواست کتبی پزشک درمانگاه مبنی بر انجام سونوگرافی، تعطیلی این بخش از بیمارستان و عدم حضور پزشک مانع از انجام سونوگرافی این بیمار اورژانسی گردید.

چندی پیش نیز یکی از بیماران که با مشکلات کلیوی، خونریزی و وخامت اوضاع همراه بود جهت اعزام به اهواز با عدم تأمین آمبولانس مجهز مواجه شد و تنها آمبولانس موجود در گرمای کلافه کننده این روزهای خوزستان بدون کولر فراهم شده بود. این در حالی است که کمبود آمبولانس بعنوان یکی از مشکلات همیشگی بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان مطرح بوده است و طی چند سال اخیر علیرغم تأمین آمبولانس، اکثر آن ها به ناوگان اورژانس و پایگاه های مربوطه اختصاص یافته اند. اما انتقال بیماران به شهرهای همجوار جهت درمان با مشکلات زیادی همراه است و این موضوع همچنان به قوت خود باقی است.

علاوه بر این قبلاً نیز اشاره شده بود که بیمارستان ۲۲ بهمن بعنوان مرکز مراجعه بیماران نیز از شرایط آنچنان مطلوبی جهت خدمات رسانی به شهروندان برخوردار نیست. گفته می شود که متخصصین داخلی بیمارستان بصورت روزانه تعداد خاصی را ویزیت نموده و سایر بیماران حاد تنفسی و کرونایی در نهایت عدم تشخیص و بدون انجام تست PCR بدون تشخیص باقی مانده و در صورت ابتلا به کرونا نادانسته خانواده و سایرین را نیز مبتلا خواهند نمود. همچنین طی پیگیری ها مشخص شد بخشی از نیروی خدمات جذب شده در بیمارستان در واحد‌های دیگر مشغول به کار شده اند و از این رو نظافت بیمارستان را تحت الشعاع خود قرار داده که در صورت صحت این موضوع انتظار می رود تا مسئولین مربوطه موضوع را پیگیری نمایند. کمبود کیت تست تشخیصی کرونا و محدود کردن انجام تست، عدم وجود تونل ایزوله در ورودی بیمارستان، انتقال بیماران بستری به واحد MRI در بیمارستان قدیم با آمبولانس بدون کولر در هوای بسیار گرم و عدم رعایت بهداشت در واحدهای مختلف مراکز به اصطلاح درمانی از جمله  مرکز بهداشت کلگه و بیمارستان ۲۲بهمن که بیشترین مراجعین را دارد از جمله موارد مورد گلایه برخی شهروندان بوده است.

با تمام آن چه گفته شد انتظار می رود تا ضمن بررسی گلایه های شهروندان که بخشی از آنان مورد اشاره قرار گرفت، نارسایی های موجود بررسی و در راستای رضایت مندی شهروندان اقدامات شایسته ای صورت پذیرد. از این رو امیدواریم تا با پایش صحیح مشکلات موجود و تلاش در جهت رفع آن ها نتایج امیدبخشی در راستای خدمات رسانی مطلوب به شهروندان در روزهای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را شاهد باشیم.