فرافکنی بزرگ تارتار و عدم نتیجه گیری نفت مسجدسلیمان در هفته های اخیر
فرافکنی بزرگ تارتار و عدم نتیجه گیری نفت مسجدسلیمان در هفته های اخیر

امتیازات شائبه برانگیزی که نفت از دست می دهد/ آیا تمام مشکلات جاری شیران زاگرس مسائل مالی است؟ / واکاوی نتایج ضعیف و دور از انتظار زردپوشان در هفته های اخیر / وقتی سرمربی کل مبلغ و بازیکنان ۸۰ درصد قراردادشان را دریافت کرده اند

شهر اولین ها//تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان در فصل جاری مسابقات لیگ برتر نمایش خیره کننده ای داشت و علاوه بر کسب رتبه تک رقمی و حضور در نیمه نهایی جام حذفی بهترین عملکرد را در تاریخ لیگ برتر به جای گذاشته است. با این حال عدم نتیجه گیری در هفته های اخیر موجب گردید تا شائبه هایی در این خصوص مطرح شود.

به گزارش شهر اولین ها، تیم فوتبال مسجدسلیمان در هفته اخیر مسابقات لیگ برتر متحمل شکست خانگی برابر گل گهر سیرجان شد. این نتیجه هر چند برای شاگردان تارتار تغییر آن چنانی در جدول ایجاد ننمود اما موجب شد تا موقعیت متزلزل سیرجانی ها در جدول را تثبیت کند و بقاء شاگردان مجید جلالی در لیگ برتر تا حدود زیادی تضمین شود. این در حالی است که مهدی تارتار سرمربی نفتی ها پی از شکست اخیر اظهار داشت: “بازیکنان من الان ۷ ماه است هیچ دریافتی نداشتند و یک چک به بچه‌ها دادند که زمزمه‌هایی مبنی بر پاس نشدنش وجود دارد. شما تصور کنید روز گذشته که قرار است چند ساعت بعد از آن به زمین برویم، وزیر نفت می‌گوید هیچ کمکی به تیم‌های نفتی نمی‌کنیم. ایا با این رویه روحیه بازیکن من پایین نمی‌آید؟ وقتی بازیکن من ۷ ماه است پول نگرفته و سرنوشت تیمش هم معلوم نیست چطور برای برد یا کسب امتیاز انگیزه داشته باشد؟”

هر چند که تاکنون بازیکنان نفت مسجدسلیمان ۶۰درصد از مبالغ قرارداد خود را دریافت نموده و در قبال ۲۰ درصد دیگر مطالبات خود چک دریافت کرده اند. علاوه بر این گفته می شود که مهدی تارتار نیز علاوه بر دریافت مبلغ کامل قرارداد خود، چک ۲۰۰ میلیونی پاداش را نیز گرفته است. با این حال به نظر می رسد مصابه اخیر تارتار تا حدودی فرافکنی برای فرار از شکست خانگی مقابل گل گهر باشد. هر چند با بررسی نتایج نفت مسجدسلیمان در نیم فصل دوم رقابتهای لیگ برتر امسال می توان گفت زردپوشان با متحمل شدن ۶ شکست در ۱۳ دیدار نیم فصل دوم در زمره تیم های قعر جدولی (عملکرد نیم فصل دوم) قرار دارند. علاوه بر این کسب تنها دو امتیاز از پنج دیدار اخیر توسط شاگردان مهدی تارتار نیز کمی شائبه برانگیز بوده است. تیمی که در نیم فصل اول شکست ناپذیر بود و نتایج درخشانی از خود به جای گذاشته است.

از سوی دیگر باید اشاره داشت که عدم نتیجه گیری نفت مسجدسلیمان در نیم فصل دوم را نمی توان آن چنان زیاد با مسائل مالی مرتبط دانست. آن گونه که پیداست معمولاً تیم ها در لیگ برتر ایران پس از تضمین بقاء در لیگ برتر و عدم شانس برای کسب سهمیه رقابتهای آسیایی در چند هفته پایانی تا حدودی انگیزه کافی برای نتیجه گیری نداشته اند. علاوه بر این تقابل با تیم های مدعی قهرمانی و کسب سهمیه یا تیم های در خطر سقوط نیز دارای حساسیت زیادی برای رقیبان آن ها خوهد بود. باید گفت برد پرپسولیس در مسجدسلیمان که پس از سالها رقم خورد و طلسم شکست ناپذیری نفت در مقابل سرخ پوشان شکسته شد، به همراه شکست اخیر مقابل گل گهر در مسجدسلیمان شائبه هایی را در خصوص روند نتیجه گیری شاگردان تارتار مطرح نموده است. شکست مقابل فولاد خوزستان در اهواز که شانس فولادی ها برای کسب سهمیه را قوت بخشید نیز می توان در زمره نتایج اخیر شیران زاگرس قرارداد که بایستی مورد بررسی های کارشناسی و واکاوی فنی قرار گیرد.

با تمام آن چه گفته شد می توان اشاره داشت که مجموعه دلایل متعددی در نتیجه گیری نه چندان مطلوب نفتی ها در نیم فصل دوم تأثیر داشته و نمی توان آن را کاملاً با مسائل مالی مرتبط دانست. از این رو بررسی کارشناسی و فنی روند نتیجه گیری نفتی ها در هفته های اخیر و نیز تحلیل علل سه شکست اخیر شاگردان تارتار می تواند در برنامه ریزی و راهبرد موفق تیم نفت در فصل بعد رقابتهای لیگ برتر موثر باشد.