مقتدایی: مخالفت با انتقال آب علت عزل من بود
مقتدایی: مخالفت با انتقال آب علت عزل من بود

عصر اولین ها// استاندار سابق خوزستان با اشاره به رد صلاحیت خود در انتخابات مجلس یازدهم، بیان کرد: با توجه به شرایطی که وجود داشت پیش‌بینی می‌کردم که رد صلاحیت شوم اما بر اساس وظیفه و درخواست مردم  وارد انتخابات شدم؛ اگر تایید صلاحیت می‌شدم جای تعجب داشت. وی افزود: فضای استان را به گونه‌ای […]

عصر اولین ها// استاندار سابق خوزستان با اشاره به رد صلاحیت خود در انتخابات مجلس یازدهم، بیان کرد: با توجه به شرایطی که وجود داشت پیش‌بینی می‌کردم که رد صلاحیت شوم اما بر اساس وظیفه و درخواست مردم  وارد انتخابات شدم؛ اگر تایید صلاحیت می‌شدم جای تعجب داشت.

وی افزود: فضای استان را به گونه‌ای دیدم که برخی در حال سواستفاده از جایگاه نمایندگی مردم در خوزستان بودند و برخی از نمایندگان در دوره گذشته بیشتر به دنبال منفعت شخصی بودند تا احقاق حقوق مردم و البته برخی‌ها هم بودند که بسیار خالصانه و پاک کار کردند.

مقتدایی عنوان کرد: چگونه است نمایندگان از وضعیت کشاورزی در خوزستان گلایه دارند اما بر سر رفتن به کمیسیون انرژی نزاع می کنند درپایان هم می‌ینیم که بیش از 90 درصد آنها به استخدام نفت در می‌آمدند.

وی با طرح این سوال مبنی بر اینکه اگر نمایندگان خوزستان مدعی جلوگیری از انتقال آب هستند چرا هیچ کدام از آن‌ها از من توضیحی نخواست که چرا شبانه عزل شدی؟، بیان کرد:  آیا عزل من برای جا به جایی چند بخشدار و فرماندار بود؟ خیر! عزل من به این دلیل بود که آقای رئیس جمهور ساعت 10 صبح می‌خواست کلنگ پروژه انتقال آب به کرمان را بزند و من ساعت 9 صبح در این خصوص قصد انجام مصاحبه خبری داشتم.

مقتدایی افزود: معاون پارلمانی رئیس جمهور ساعت یک شب از من خواست مصاحبه نکنم و عزل و نصب ها را متوقف کرده  و فردا صبح در محل کارم حاضر بشوم، اما بنده نپذیرفتم چرا که از برنامه رئیس جمهور در  استان کرمان اطلاع داشتم.

وی عنوان کرد: پس از آن شخصی از وزارت کشور با بنده شبانه تماس گرفت که به وی گفتم:  فردا نشست خبری دارم و باید حضور داشته باشم که از من خواهش کرد برنامه را لغوش کنم.

نبود مطالبه‌گری یکی از اشکالات اساسی در خوزستان

مقتدایی مطالبه گری رسانه ها و مردم در خوزستان را امری ضروری است، گفت: نبود مطالبه‌گری در خوزستان یکی از اشکالات اساسی است چرا که به صورت احساسی دنبال می‌شود؛ مردم باید یاد بگیرند با سری بلند، حرف خود را از راه صحیح بزنند و از مسوولان حق خود را مطالبه کنند.

مقتدایی خطاب به رسانه‌های استان، عنوان کرد: فرصت‌سوزی‌های زیادی توسط رسانه‌ها انجام شد، این اشکال به من هم وارد است که امکان دارد توجه کمتری به رسانه‌‌ها داشتم و زمان کمتری را در اختیار آنها قرار می‌دادم.

وی گفت: به دلیل مطالبه حق مردم بنده هیچ وقت محبوب مرکز نبودم بلکه منفور مرکز نشین‌ها بودم به همین دلیل مورد غضب دولت قرار گرفتم و شبانه عزل شدم.

استاندار پیشین خوزستان عنوان کرد: چند خوزستانی سالهاست عامل توقف استان هستند، این افراد در همه دولت ها حضور داشتند؛ عامل عقب ماندگی و توسعه خوزستان، این پنج یا شش نفر هستند که سال‌هاست بر مدیریت خوزستان خیمه زده اند و دست از سر خوزستان هم برنمی‌دارند و این اصحاب رسانه هستند که باید آنها را پیدا کنند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر روستای ابوالفضل اهواز،  بیان کرد: اگر این اتفاقات برای روستای ابوالفضل افتاد، فلان مسئوول خوزستانی مدیر بنیاد مستضعفان بود به همین دلیل وی در این قضایا مسئول است و باید یقیه آن را گرفت.

مقتدایی بیان کرد: اگر غیزانیه‌ها آب ندارند باید از همین افراد بازخواست کرد که سال ها از منافع خوزستان در مرکز بهره بردند اما برای خوزستان کاری نکردند، بنده برای خوزستان فریاد زدم و عزل شدم اما شما از ترس از دست دادن پست‌های خود جرأت فریاد زدن ندارید.

  • منبع خبر : فارس