نشست هم اندیشی و فرهنگ سازی آموزش دوستداران محیط زیست با هدف بالا بردن سطح آگاهی همگانی +تصاویر
نشست هم اندیشی و فرهنگ سازی آموزش دوستداران محیط زیست با هدف بالا بردن سطح آگاهی همگانی +تصاویر

سایت خبری شهر اولین ها//نشست هم اندیشی و فرهنگ سازی آموزش دوستداران محیط زیست با هدف بالا بردن سطح آگاهی همگانی در مسجدسلیمان برگزار گردید. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، این نشست که روز گذشته و به همت انجمن نگین ایران زاگرس برگزار گردید با استقبال فعالین زیست محیطی مسجدسلیمان همراه بود. در […]

سایت خبری شهر اولین ها//نشست هم اندیشی و فرهنگ سازی آموزش دوستداران محیط زیست با هدف بالا بردن سطح آگاهی همگانی در مسجدسلیمان برگزار گردید.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، این نشست که روز گذشته و به همت انجمن نگین ایران زاگرس برگزار گردید با استقبال فعالین زیست محیطی مسجدسلیمان همراه بود. در این نشست ابتدا بهزاد صالحی یکی از فعالین محیط زیست شهرستان به تشریح موارد متعددی از معضلات و مشکلات موجود در زمینه محیط زیست منطقه اشاره داشت و افزود :یکی از دلایل عمده بروز مشکلات زیست محیطی فقر فرهنگی شهروندان و عدم آگاهی آنان به حقوق شهروندی می باشد و امیدواریم تا با آگاهی بخشی به شهروندان و افزایش نگرش زیست محیطی در جامعه مشکلاتی از این قبیل را کمتر شاهد باشیم.

در ادامه نشست سعادت ضیائی از اعضای هیأت مدیره انجمن نگین ایران زاگرس بهمراه عادل بابادی فعال زیست محیطی و عضو انجمن به تشریح عملکرد این سازمان مردم نهاد طی دو سال اخیر پرداخت و ابراز امیدواری نمود تا با حمایت بیشتر نهادها و سازمان ها در سطح شهرستان فعالیتهای گسترده تری را در زمینه های متعدد از جمله درختکاری ،پاکسازی محیط زیست ، فعالیتهای فرهنگی و … توسط انجمن شاهد باشیم.

در بخش دیگری از این نشست خانم صالحی کارشناس ارشد منابع طبیعی در خصوص ارزش و اهمیت فضای سبز در منطقه اشاره داشت و افزود: خوشبختانه فعالیتهای خوبی در بخش جنگلکاری و آبخیزداری توسط اداره منابع طبیعی مسجدسلیمان صورت پذیرفته که از آنجمله می توان به طرح جنگلکاری حاشیه پل جدید لالی اشاره نمود.

صالحی همچنین تصریح کرد: ارمغان اجرای طرح آبخیزداری ایجاد آب فراوان ،جلوگیری از هدررفت آب و ایجاد اشتغال می باشد و با توجه بیشتر به طرح جنگلکاری احیای جنگل ها و مراتع را خواهیم داشت.

در این نشست همچنین خانم سارا امانی یکی دیگر از فعالین زیست محیطی به بیان نظرات خود پرداخت و با تأکید بر ضرورت آگاهی بخشی زیست محیطی از طریق مدارس و آموزش و پرورش اظهار داشت: اهمیت توجه به محیط زیست به اندازه ای بالاست که دکتر روحانی رییس جمهور کشورمان در نطق پیش از دستور خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد که چندی پیش برگزار شد در اینخصوص و بحران های فزاینده زیست محیطی در جهان اشاره داشت.

امانی فزود: تا 10سال آینده شاهد تغییرات چهره زمین،آب و هوا و بحران های زیست محیطی بیشتری خواهیم بود که با سرلوحه قراردادن 7 اصل سیستم آموزشی زیست محیطی می توان تا در آگاهی بخشی همگانی و پیشگیری از این بحرانها گامهای موثری برداشت.

گفتنی است که در این نشست همچنین پرسشنامه های نظرسنجی عمومی موارد زیست محیطی در میان شرکت کنندگان توزیع گردید.

 

انجمن2انجمن 1انجمن 3انجمن 4انجمن 5