چه کسی به اوضاع آشفته شهرداری مسجدسلیمان سر و سامان می دهد؟
چه کسی به اوضاع آشفته شهرداری مسجدسلیمان سر و سامان می دهد؟

هشتاد روز پر از حاشیه و ماجرا در شهرداری مسجدسلیمان/ نوید شعبانی چرا رفت؟ چگونه برگشت؟ / اعضای شورای شهر شعور مردم را به سخره گرفته اند / ترفندهایی همچون انتشار لیست اموال و دارایی ها و کناره گیری از شورا نیز کارساز نبود/ پایان حیات مدنی اعضای شورای شهر پنجم

شهر اولین ها// نوید شعبانی شهردار مسجدسلیمان با وجود حواشی اخیر که منجر به کناره گیری وی گردید پس از هشتاد روز بار دیگر به شهرداری بازگشت. موضوعی که سرنوشت کرسی شهردار مسجدسلیمان را با ابهامات زیادی همراه ساخته است.

به گزارش شهر اولین ها، پس از اتفاقات پیش آمده برای نوید شعبانی در شهرداری مسجدسلیمان، اعضای شورای شهر ضمن انتخاب مهدی رضایی به عنوان سرپرست شهرداری پیمان مولایی را به عنوان شهردار مسجدسلیمان انتخاب نمودند. پس از هشتاد روز پرحاشیه اکنون نوید شعبانی طی چند روز گذشته مجدداً به ساختمان شهرداری بازگشته و جلساتی نیز با روسای واحدهای شهرداری برگزار نموده است. هر چند از جزئیات این که آیا شعبانی با حکم استانداری بازگشت به کار گرفته است اطلاعی در دست نیست؛ اما عدم شفافیت و پاسخگویی اعضای شورا در این خصوص موجب شده تا پرسش های زیادی بدون پاسخ بمانند.

نوید شعبانی چرا رفت؟ چگونه برگشت؟

پس از حواشی پیرامون شهردار مسجدسلیمان در اواخر خردادماه وی طی نامه ای کناره گیری خود را رسماً اعلام نمود. اگر چه این استعفا با پنج رأی اعضای شورا پذیرفته شد اما تنها چند روز پس از این شعبانی با نامه ای مجدد استعفای خود را پس گرفت. موضوعی که البته مورد پذیرش کمیته تطبیق قرار نگرفت و پس از کش و قوس های فراوان پیرامون انتخاب سرپرست شهرداری سرانجام مهدی رضایی بعنوان سرپرست انتخاب و معرفی گردید. طی چندماه اخیر هیچ مقام مسئول از جمله اعضای شورا حاضر به بیان جزییات پیرامون مسائل مرتبط با شهردار مسجدسلیمان نشده اند. موضوعی که ابهامات زیادی را همراه ساخته و همچنان علت کناره گیری نوید شعبانی و بازپس گرفتن استعفای خود و اکنون حضور مجدد در شهرداری مسجدسلیمان بدون پاسخ یاقی مانده است.

سرانجام شهردار منتخب چه خواهد شد؟

وحید زمانی رئیس شورای شهر چندی قبل از انجام فرآیند قانونی تاییدیه و صدور حکم شهردار منتخب مسجدسلیمان خبر داد. وی ادامه داد: اعضای شورای شهر بنا به وظیفه و رسالت خود، پروسه انتخاب شهردار را به صورت کاملاُ قانونی آغاز و پس از بررسی های لازم، پیمان مولایی با ۵ رای موافق بعنوان شهردار مسجدسلیمان انتخاب گردید. پس از موافقت کمیته انطباق شهرستان با انتخاب شهردار مسجدسلیمان، نامه معرفی وی به استانداری جهت طی مراحل قانونی ارسال شد که هم اکنون فرآیند قانونی تایید و صدور حکم شهردار منتخب در حال انجام است و ظرف روزهای آینده تایید، منصوب و معارفه خواهد شد.

با شرایط موجود باید در انتظار اظهارنظر صریح و شفاف رئیس شورای شهر در خصوص مسائل اخیر شهرداری و سرانجام شهردار منتخب بود.

استعفای عضو شورای شهر و عدم پاسخگویی به شهروندان

ناگفته پیداست اعضای شورای شهر مسجدسلیمان علاوه بر این که طی سه سال اخیر حواشی و فراز و نشیب های زیادی از جمله تزلزل در تصمیم گیری های خود داشته اند، با عدم شفافیت و پاسخگویی به شهروندان در خصوص بسیاری از مسائل مرتبط با حوزه کاری خود موجب شده تا مقبولیت خاصی در جامعه نداشته باشند. حتی ترفندهایی همچون انتشار لیست اموال و دارایی های خود و کناره گیری از شورای شهر نیز آنچنان که تصور می شد نتوانست مورد پذیرش شهروندان و کنشگران اجتماعی قرار بگیرد و اعضای شورای شهر همچنان متهم اصلی نابسامانی های چند سال اخیر در شهرداری هستند.

با تمام آن چه گفته شد وضعیت مبهم ادامه حضور نوید شعبانی بعنوان شهردار مسجدسلیمان و بلاتکلیفی فرآیند معارفه شهردار منتخب بیش از هر زمان دیگری طی یک دهه اخیر شهرداری مسجدسلیمان را به یکی از مهمترین کانون های خبرساز در قالب نهاد مدنی و شهری در کشور تبدیل نموده است. موضوعی که البته نمی تواند برای شهر اولین ها خوشایند واقع شود و شاید استاندار خوزستان یکی از مهمترین افرادی ست که می تواند با اتخاذ تصمیمی سرنوشت ساز به نابسامانی کنونی شهرداری مسجدسلیمان خاتمه دهد.