رئیس اداره اوقاف مسجدسلیمان:مجمع خیرین در شهرستان تشکیل می شود
رئیس اداره اوقاف مسجدسلیمان:مجمع خیرین در شهرستان تشکیل می شود

سایت خبری شهر اولین ها//رئیس اداره اوقاف مسجدسلیمان در رابطه با پروژه بازسازی بقعه متبرکه هفت شهیدان گفت : بازسازی بقعه متبرکه هفت شهیدان تاکنون حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است . به گزارش سایت خبری شهر اولین ها،اسدالله رشیدی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مسجدسلیمان در نشستی با خبرنگاران سایت های خبری […]

سایت خبری شهر اولین ها//رئیس اداره اوقاف مسجدسلیمان در رابطه با پروژه بازسازی بقعه متبرکه هفت شهیدان گفت : بازسازی بقعه متبرکه هفت شهیدان تاکنون حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها،اسدالله رشیدی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مسجدسلیمان در نشستی با خبرنگاران سایت های خبری شهرستان مسجدسلیمان به تشریح برنامه های این اداره در هفته وقف پرداخت .

رشیدی در ابتدا از حضور حماسی مردم مسجدسلیمان  در برنامه های فرهنگی و مذهبی ماه محرم و صفر تقدیر کرد و گفت :  مراسم های مذهبی و عزاداری ایام ماه محرم و صفر با مشارکت و همکاری مردم ولایت مدار  شهرستان تحت  عنوان بصیرت عاشورایی برگزار گردید .

وی اظهار داشت : اهم وظایف ذاتی سازمان اوقاف حول محور  برنامه های فرهنگی است و  گامهای خوبی در این زمینه با همکاری معاونت فرهنگی این اداره  در سطح شهرستان برداشته شده است که از جمله آنها برگزاری برنامه  آرامش بهاری که از ابتدای سال اغاز می شود  , برنامه نشاط معنوی که در تابستان برگزار می شود و در ماه محرم و صفر هم  برنامه های بصیرت عاشورایی در سطح شهرستان است.

رشیدی ادامه داد : هفته وقف امسال با شعار همه واقف باشیم از فردا آغاز خواهد شد و در این هفته اداره اوقاف مسجدسلیمان برنامه هایی را از جمله  نواختن زنگ وقف در یکی از مدارس شهرستان , برگزاری زنگ انشا در یکی از مدارس با موضوع  جایگاه وقف , ایستگاه های همه واقف باشیم به همراه نمایشگاه برنامه های هفته وقف در مصلی نماز جمعه و غبار روبی گلزار شهدا برگزار می کند .

وی با بیان اینکه تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف  جز وظایف اصلی اداره اوقاف است گفت : هماهنگی های لازم  با  ائمه جماعات مساجد شهرستان های مسجدسلیمان , لالی و اندیکا برای بیان احکام وقف در مساجد و خطبه های نماز جمعه انجام گرفته است .

رئیس اداره اوقاف مسجدسلیمان با اشاره به اینکه  آمار وقف در شهرستان بسیار پایین است گفت : به منظور ساماندهی واقفین و خیرین شهرستان و همچنین فرهنگ سازی در زمینه وقف قصد داریم همایش یاوران وقف را در شهرستان برگزار کنیم .

وی تاکید کرد :  اگر بتوانیم مجمع خیرین را در مسجدسلیمان  تشکیل دهیم خیلی از مسائل و مشکلات جزئی نیازمندان برطرف خواهد شد .

رشیدی با بیان اینکه فرهنگ سازی در زمینه وقف به میزان کافی صورت نگرفته است گفت : مشکل اصلی ما در فرهنگ سازی در بحث وقف است و  اگر در بحث فرهنگ سازی بیشتر کار کنیم  قطعا در آینده شاهد افزایش موقوفات در بین مردم خواهیم بود .

وی تاکید کرد :  هدف ما اعتماد سازی بین مردم است , اگر اعتماد مردم نسبت به اوقاف جلب شود قطعا در زمینه موقوفات وارد عمل خواهند شد .

رئیس اداره اوقاف مسجدسلیمان در رابطه با پروژه بازسازی بقعه متبرکه هفت شهیدان گفت : بازسازی بقعه متبرکه هفت شهیدان تاکنون حدود 70 درصد  پیشرفت فیزیکی داشته که با جذب اعتبار سازمانی و کمک های مردمی  به این مرحله رسیده است .

مرجع:آسماری نیوز