شرکت آلومینیوم مسجدسلیمان در سال 95 افتتاح خواهد شد
شرکت آلومینیوم مسجدسلیمان در سال 95 افتتاح خواهد شد

سایت خبری شهر اولین ها// مدیرعامل شرکت آلومینیوم مسجدسلیمان از افتتاح فاز اول این شرکت در شهریور سال آینده خبر داد. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، سیدعباس حسینی گفت: فاز اول به ظرفیت ۱۱هزار تن در شهریور ۹۵ و واحدهای شمش آلیاژی و بیلت در مرداد ۱۳۹۶افتتاح خواهد شد. حسینی ظرفیت نهایی این […]

سایت خبری شهر اولین ها// مدیرعامل شرکت آلومینیوم مسجدسلیمان از افتتاح فاز اول این شرکت در شهریور سال آینده خبر داد.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، سیدعباس حسینی گفت: فاز اول به ظرفیت ۱۱هزار تن در شهریور ۹۵ و واحدهای شمش آلیاژی و بیلت در مرداد ۱۳۹۶افتتاح خواهد شد.

حسینی ظرفیت نهایی این واحد تولیدی اشتغال زا را ۷۰هزار تن آلومینیوم درسال بیان کرد و افزود: فاز اول این واحد تولیدی به ظرفیت ۱۱هزار تن پروفیل در شهریور ۱۳۹۵ با سرمایه گذاری ۸۰۰میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید و واحدهای شمش آلیاژی به ظرفیت ۲۰هزار تن و بیلت به ظرفیت سالانه ۴۰هزار تن در مرداد ۱۳۹۶افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه با بیان این که این واحد تولیدی با سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان با هدف ایجاد اشتغال در مناطق محروم راه اندازی خواهد شد افزود: تولید هر تن آلومینیوم می تواند دو فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کند و با ظرفیت طراحی شده در سه فاز امکان فراهم کردن ۱۴۰هزار فرصت شغلی در استان خوزستان بخصوص مسجدسلیمان فراهم می شود.

حسینی ظرفیت تولیدآلومینیوم در کشور را ۳۲۰هزار تن در سال عنوان کرد و افزود: کشورهای خاورمیانه از جمله ایران مزیت نسبی برای تولید آلومینیوم را دارا می باشند.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم مسجدسلیمان در ادامه خواستار کمک مسئولان استانی برای فراهم کردن امکانات زیربنایی همچون آب ، برق و گاز برای این واحد تولیدی و اشتغال زا شد.

به گفته وی در ابتدای شروع عملیات اجرایی این واحد تولیدی در سال بهمن ماه ۱۳۹۳قرار شد ۳۸۲هکتار زمین به این واحد تولیدی تخصیص یابد ولی به دلیل مشکل دار بودن زمین ناچار شدیم ۸۰هکتار زمین خریداری و آماده سازی کنیم.

حسینی اظهار داشت: این کارخانه در منطقه هفت شهیدان در ۲۷کیلومتری مسجدسلیمان سومین واحد تولیدی آلومینیوم در کشور پس از اراک و بندرعباس خواهد بود.

مرجع / دنیای معدن