سرمازدگی گوجه فرنگی‎ها در خوزستان … !
سرمازدگی گوجه فرنگی‎ها در خوزستان … !

سایت خبری شهر اولین ها//رئیس اتحادیه بارفروشان از سرمازدگی گوجه فرنگی های خوزستان و بهبهان خبر داد. محسن محمودی در این باره گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید با ارائه و اصلاح الگوی مناسب کشت از گرانی و کمبود میوه در بازار جلوگیری کند. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها به نقل از اقتصادایران، محمودی […]

سایت خبری شهر اولین ها//رئیس اتحادیه بارفروشان از سرمازدگی گوجه فرنگی های خوزستان و بهبهان خبر داد. محسن محمودی در این باره گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید با ارائه و اصلاح الگوی مناسب کشت از گرانی و کمبود میوه در بازار جلوگیری کند.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها به نقل از اقتصادایران، محمودی گفت: در بعضی مواقع نیز شاهدیم که محصولی در بازار کمیاب می‌شود و در آن زمان وزارت جهاد کشاورزی باید بتواند با برنامه‌ریزی‌هایی که از قبل انجام داده محصولاتی که در انبارها ذخیره کرده را به بازار عرضه کند تا تناسب بین عرضه و تقاضا برقرار شود و با افزایش قیمت زیاد در بازار روبه‌رو نشویم.رئیس اتحادیه بارفروشان اضافه کرد: به دلیل سرمایی که در چند روز گذشته داشتیم گوجه فرنگی‌های خوزستان و بهبهان از بین رفتند؛ بنابراین وزارت جهاد کشاورزی باید در این زمینه ورود کند یا در بعضی مواقع باید از طریق واردات اقدام به تنظیم بازار کند، چون برخی مواقع فقط از طریق واردات است که می‌توان بازار را به تعادل رساند.

وی تأکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید با اتحادیه‌های مربوط مشورت کند ولی همکاری‌های لازم انجام نمی‌شود.

در همین حال رئیس اتحادیه میوه و سبزی با بیان اینکه عرضه میوه در بازار بسیار فراوان است، گفت: کیفیت بالا و قیمت پایین میوه‌های داخلی سبب شده تا استقبال مردم از میوه‌های خارجی موجود در بازار کم شود.

سیدحسین مهاجران اظهار داشت: عرضه میوه بسیار فراوان و مغازه‌ها کاملا پر هستند و هیچ کمبودی وجود ندارد. بنابراین قیمت‌ها نیز تغییری نداشته است.