آیا نامزد های دهمین دوره انتخابات مجلس از حال مردم باخبرند !؟
آیا نامزد های دهمین دوره انتخابات مجلس از حال مردم باخبرند !؟

سایت خبری شهر اولین ها//این روزها با اوج گیری فعالیت های پشت پرده سیاسی کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین داغ شدن بازار رقابت، تنها باید منتظر بود تا لیست نهایی کاندیداهای این دوره مشخص شوند و صادقانه از این خادمان آینده پرسید که تا چه اندازه مردم در برنامه های پسا […]

سایت خبری شهر اولین ها//این روزها با اوج گیری فعالیت های پشت پرده سیاسی کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین داغ شدن بازار رقابت، تنها باید منتظر بود تا لیست نهایی کاندیداهای این دوره مشخص شوند و صادقانه از این خادمان آینده پرسید که تا چه اندازه مردم در برنامه های پسا کرسی آنها نقش خواهند داشت …
سیکل طلوع و غروب کاندیداهای انتخاباتی دیگر برای مردم کاملا طبیعی شده است و همه می دانند که عده ای چند ماه قبل از انتخابات  با حضور در مراسم های شادی و غم و اشغال تریبون کم کم به حضورشان شدت می دهند و فضا را برای آمدنشان به هر نحوی فراهم می کنند .
دقیقا اگر بخواهیم گریزی بر انتخابات دوره قبل داشته باشیم و از آن دوره نکاتی را استخراج کنیم می توانیم به این مسله اشاره کنیم که اکثریت کاندیدا ها بعد از پایان انتخابات، مسجدسلیمان را به مقصد های دلخواهشان ترک کردند و البته یک ابهام نیز مطرح است که آیا کاندیدای منتخب یا نماینده فعلی، پیشنهاد همکاری و بهره گیری از دیگر رقبا را ارائه داده بود یا خیر که این مسئله نیاز به بررسی دارد .

ب
اما مسئله ای که کاملا قابل لمس می باشد این است که مسجدسلیمان و مردمش عجیب در ماها و روزهای منتهی به انتخابات عزیز می شوند و این مسئله در بعضی بخش ها با درآمد برای این مردم محروم نیز همراه شده است .
از سویی دیگر اتحاد های فصلی که دقیقا چند ماه قبل از انتخابات شکل میگیرد خود به نحوی روایتگر اوضاع و احوال ماست و در واقع می توان اینگونه عنوان کرد که چرا از این اتحاد ها برای آبادانی و پیشرفت مسجدسلیمان بهره گیری نمی شود ؟
یا مهمتر پس از انتخابات په بلایی به سر این اتحاد ها می اید ؟
حالا ما سعی میکنیم خوشبینانه به ماجرا نگاه کنیم و فرض را بر این میگیریم که این اتحاد ها مفید باشند ، اما نگاهی به خروجی های این اتحاد های فصلی در ادوار گذشته این مسئله را کاملا نقض می کند و حتی به گونه ای اگر کمی تامل کنیم باید از گذشته به خوبی درس بگیریم و تلاش کنیم تا کرسی ارزشمند بهارستان را به کسی بدهیم که از جنس این مردم باشد حالا خارج از هرگونه مسائل حاشیه ای و …
اما نکته قابل توجه در این میان تاثیر مردم در انتخاب نماینده و نقش مردم پس از برگزیدن نماینده می باشد که این مسئله می تواند ابعاد مختلف داشته باشد و با هر تغییر شاهد تغییرات گسترده منفی یا مثبت در زندگی مردم باشیم .
مردمی که خودشان با رای و نظر ، یک شخص را انتخاب می کنند و پس از آن دیگر هیچگونه جای تغییری در نظر و رای وجود ندارد و ۴ سال از آینده بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن در حوزه انتخابیه را رقم میزنند .
اگر کمی تامل کنیم و با دقت بیشتری به معنای ۴ سال فکر کنیم و بر این واقف باشیم که چه تفاوتی میان یک انتخاب خوب و انتخاب نامناسب وجود دارد بی شک روی انتخاب دقت بیشتری خواهیم کرد . انتخابی که ما انجام میدهیم و حتی بر زندگی فرزندان ما نیز تاثیر گذار خواهد بود و این انتخاب زمانی موثر خواهد بود که با دید باز به آنالیز و بررسی نامزدها بپردازیم و گزینه مناسب را برای خدمت و نمایندگی در این حوزه انتخاب کنیم .
در بحث پسرفت های ۴ ساله ، اکثریت مردم شهرستان های حوزه انتخابیه احتمالا با این مسئله موافقند که مسجدسلیمان وسه شهر همجوار نه امروز بلکه از ده ها قبل به تدریج در حال پسرفت بوده است و متاسفانه این روزها نیز حال و روز خوبی ندارد …
امیدواریم در بحث انتخاب، مردم شریف حوزه انتخابیه با دید باز و آینده نگری، ۷ اسفند امسال را برای مسجدسلیمان و مسجدسلیمانی ها آغاز یک دوره جدید رقم بزنند، که بی شک این امر تنها به کمک شهروندان مطالبه گر و روشن فکر محقق خواهد شد . و خروجی یک انتخاب صحیح و منطقی بی شک خدمت صادقانه و شفاف در آینده به خود ما خواهد بود .

مرجع: سپنا