چالش های پیش روی شهردار جدید مسجدسلیمان
چالش های پیش روی شهردار جدید مسجدسلیمان

سایت خبری شهر اولین ها//این روزها بحث انتخاب شهردار مسجدسلیمان به دغدغه اصلی شورای شهر تبدیل شده است. تا جایی که گزینه های مورد نظر اعضای شورا یکی پس از دیگری به ارائه برنامه های خود پرداخته اند و بزودی شهردار مسجدسلیمان انتخاب خواهد شد. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها ،شهرداری مسجدسلیمان طی […]

سایت خبری شهر اولین ها//این روزها بحث انتخاب شهردار مسجدسلیمان به دغدغه اصلی شورای شهر تبدیل شده است. تا جایی که گزینه های مورد نظر اعضای شورا یکی پس از دیگری به ارائه برنامه های خود پرداخته اند و بزودی شهردار مسجدسلیمان انتخاب خواهد شد.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها ،شهرداری مسجدسلیمان طی سالهای اخیر همواره با مشکلاتی مواجه بوده که عمدتاً از شهرداران گذشته بعنوان میراثی همیشگی به شهرداری بعدی تحویل داده شده و شهردار جدید مسجدسلیمان نیز از این حیث مستثنی نخواهد بود. مشکلاتی از قبیل حقوق معوقه پرسنل که بعضاً کار را به جاهای باریکی از جمله اعتصاب رسانده موجب گردیده تا انبوهی از چالش ها پیش روی شهردار جدید مسجدسلیمان قرار گیرد که در ذیل به برخی از آنها نگاهی خواهیم انداخت :

۱-تراکم بیش از حد نیروی انسانی در شهرداری مسجدسلیمان ،علی الخصوص تعداد بالای نیروی انسانی غیرمتخصص موجب گردیده تا ماهیانه بیش از ۱۰ میلیاردریال بعنوان حقوق مجموع پرسنل شهرداری یکی از مهمترین چالش های این نهاد را رقم بزند.ضمن اینکه تآخیر در پرداخت حقوق این پرسنل همواره با مشکلاتی از قبیل اعتصاب همراه بوده است.

۲-با وجود اینکه اوایل مهرماه امسال محلی جهت تخلیه نخاله های ساختمانی به شهروندان معرفی گردیده بود تا کمتر شاهد تخلیه نخاله ها و مصالح ساختمانی در حاشیه جاده ها باشیم اما باز هم این موضوع به کرات تکرار شده و در مسیرهایی از جمله مالکریم ،تل بزان و نصیرآباد همچنان انجام می پذیرد.

۳-دستفروشان و افرادی که در حاشیه خیابانها به فروش میوه ، تره بار و اجناسی مشغول هستند مدتهاست به یکی از معضلات شهری تبدیل شده که شهرداری پیشین مسجدسلیمان از افتتاح بازارچه ویژه دستفروشان و ساماندهی آنان خبر داده بود که با وجود پایان یافتن احداث بازارچه دستفروشان هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است.

۴- برخی پروژه های عمرانی از قبیل پروژه کشتارگاه و پارک ۱۱ هکتاری که در زمان شهرداری قبلی آغاز شده بود نیازمند توجه و نظارت فنی بیشتری جهت تکمیل و بالابردن کیفیت اجرا خواهند بود.ضمن اینکه با توجه به مشکل نقدینگی و تأمین مالی شهرداری ،بیم آن می رود که روند ادامه و تکمیل پروژه های عمرانی با اختلال مواجه شوند.

۵-پروژه های عظیم و عمده ای ههمچون احداث سیتی سنتر شهرستان ، اجرای پارکینگ طبقاتی و نیز طراحی و احداث پروژه روگذر شهری همچنان در حد نام باقی مانده اند و هیچگاه به مرحله اجرا نرسیدند و اکنون نیز با توجه به شرایط مالی شهرداری بعید بنظر می رسد طی سالهای آتی اتفاق خاصی در این زمینه رخ بدهد.

۶- چالش عظیم ترافیک در خیابان آزادی که مسیر اصلی شهرستان محسوب می شود در مناسبت هایی خاص از جمله تعطیلات نوروز بیش از پیش نمایان می شود و نبود مسیرهای انحرافی و جایگزین جهت کاهش بار ترافیکی موجب شده تا خیابان آزادی همواره با چالش ترافیک روبرو باشد. مسأله ای که هیچگاه به شکلی جدی مورد توجه واقع نگردید.

۷-ساخت و ساز غیرمجاز و پدیده زمین خواری که روز به روز رو به افزایش است در مسجدسلیمان بیداد می کند تا جایی که کارگروهی در فرمانداری مسجدسلیمان جهت مقابله با این موضوع راه اندازی شد اما هیچگاه آنگونه که باید با پدیده زمین خواری و ساخت و ساز غیرمجاز مقابله نشد و این موضوع نیز یکی دیگر از چالش های جدی پیش روی شهردار جدید مسجدسلیمان خواهد بود.

علاوه بر موارد ذکر شده چالش های دیگری از جمله بدهی میلیاردی شهرداری به پیمانکاران و اشخاص حقوقی و حقیقی نیز وجود دارد و بنظر می رسد که راه سختی که بخش اعظم مشکلات جاری آن به جای مانده از سنوات گذشته است پیش روی شهردار جدید مسجدسلیمان قرار خواهد داد که امیدواریم با همگرایی و تعامل بیشتر شهردار و اعضای شورای شهر بخشی از این مشکلات مرتفع شده تا در نهایت پس از مدتها مسجدسلیمانی باطراوت و شاداب را از حیث آیادانی و شهری شاهد باشیم.