بازدید فزاینده گردشگران داخلی و خارجی از چاه شماره یک خاورمیانه در نوروز امسال +تصاویر
بازدید فزاینده گردشگران داخلی و خارجی از چاه شماره یک خاورمیانه در نوروز امسال +تصاویر

سایت خبری شهر اولین ها//بیش از ۱۲۰۰۰ نفر میهمان نوروزی و گردشگر داخلی و خارجی علاقمند به تاریخچه صنعت نفت از چاه شماره یک خاورمیانه بازدید کردند . به گزارش سایت خبری شهر اولین ها به نقل از روابط عمومی شرکت مذکور ، ابوذر شجاعی برجوئی رییس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز […]

سایت خبری شهر اولین ها//بیش از ۱۲۰۰۰ نفر میهمان نوروزی و گردشگر داخلی و خارجی علاقمند به تاریخچه صنعت نفت از چاه شماره یک خاورمیانه بازدید کردند .

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها به نقل از روابط عمومی شرکت مذکور ، ابوذر شجاعی برجوئی رییس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت : این افراد در بازه زمانی بیستم اسفند تا سیزدهم فروردین از این چاه که یکی از بخش های اصلی موزه گنجینه صنعت نفت در مسجدسلیمان است بازدید نمودند .
به گفته این مقام مسئول در شرکت مزبور ، بازدید کنندگان و مسافران نوروزی در این بازدید ضمن آشنایی با تاریخچه اکتشاف و تولید نفت که برای نخستین بار در خاورمیانه در این منطقه صورت گرفت با توضیحات کارشناس مربوطه با نحوه خدمات و مشارکت های اجتماعی و اجرای پروژه های متعدد عمرانی و عام المنفعه این شرکت آشنا گردیدند .
یادآوری می کند نخستین چاه نفت خاورمیانه و ایران در تاریخ ۵ خرداد ۱۲۸۷ خورشیدی مطابق با ۲۶ می ۱۹۰۸ میلادی در عمق ۳۶۰ متری زمین در منطقه مسجدسلیمان به ثمر رسید و تاریخ فعالیت صنعت نفت ایران
 رقم خورد . متعاقب تولید نفت از این چاه تأسیسات مورد نیاز جهت فرآورش نفت از قبیل کارخانه تقطیر، کارخانه گوگرد سازی ، پالایشگاه ، کارخانه تولید برق و … در این شهر احداث شد که با تصویب طرح احداث موزه گنجینه نفت در زادگاه نفت در کنار چاه شماره یک بعنوان اجزای اصلی این موزه بشمار می روند.
b1b2b3