گزارش متنی-تصویری سومین نشست سمن های زیست محیطی شمال خوزستان به میزبانی دزفول
گزارش متنی-تصویری سومین نشست سمن های زیست محیطی شمال خوزستان به میزبانی دزفول

شهر اولین ها//سومین نشست سمن های زیست محیطی منطقه شمال خوزستان صبح امروز در دزفول و با حضور حداکثری نمایندگان انجمن های منطقه برگزار گردید. به گزارش شهر اولین ها،همزمان با فرارسیدن روز جهانی زمین پاک سومین نشست انجمن های محیط زیستی شمال خوزستان به میزبانی انجمن کوهنوردان دزفول برگزار گردید .در این نشست که […]

شهر اولین ها//سومین نشست سمن های زیست محیطی منطقه شمال خوزستان صبح امروز در دزفول و با حضور حداکثری نمایندگان انجمن های منطقه برگزار گردید.

به گزارش شهر اولین ها،همزمان با فرارسیدن روز جهانی زمین پاک سومین نشست انجمن های محیط زیستی شمال خوزستان به میزبانی انجمن کوهنوردان دزفول برگزار گردید .در این نشست که به منظور همگرایی و هم افزایی برگزار شده بود ۱۳ انجمن از شهرهای شمالی استان گرد هم آمدند و ضمن معرفی انجمن و تجارب کسب شده به تبادل بحث و نظر در مورد محیط زیست منطقه پرداختند.
موضوع اصلی نشست تشکیل یک مجمع منطقه ای متشکل از انجمن های محیط زیستی برای پیگیری ، رصد محیط زیست منطقه شمال خوزستان و  حمایت از انجمن های این حوزه بود.
همچنین در این نشست به چالش های محیط زیستی منطقه از جمله فاضلاب شهری در شوشتر و دزفول ، ساخت و ساز و احداث جاده در  بیشه کرخه حاشیه پل شهید ناجیان ، حفر چاه های  آب عمیق و نیمه عمیق متعدد در شهرک های دزفول پرداخته شد.
در پایان حاضرین در نشست ضمن نگارش نامه به دکتر روحانی رئیس جمهور  کشور در خصوص رفع معضل سرازیر شدن پس آب های مختلف به رود دز  با یک بیانیه به طرح های بر خلاف آمایش سرزمین و صنایع آب بر و آلاینده آب بر و خاک و هوا اعتراض نموده و برای حفظ و افزایش کیفیت آب و هوا خواهان توجه جدی به طرح های توسعه پایدار از جمله کشاورزی و گردشگری پایدار شدند.