استاندار سابق خوزستان خبر داد: تأمین اعتبار جاده ایذه به لردگان از طریق ماده ۵۶
استاندار سابق خوزستان خبر داد: تأمین اعتبار جاده ایذه به لردگان از طریق ماده ۵۶

عصر اولین ها// استاندار سابق خوزستان با اشاره به برخی از اقدامات زیرساختی در دوره حضور خود بیان داشت که تفاهمنامه ماده ۵۶ مربوط به جاده ایذه به لردگان امضا شده است و ۸۰۰ میلیارد تومان از اعتبار آن را بانکها تقبل کرده اند که با پیگیری ها و تعیین پیمانکار این پروژه اجرایی خواهد […]

عصر اولین ها// استاندار سابق خوزستان با اشاره به برخی از اقدامات زیرساختی در دوره حضور خود بیان داشت که تفاهمنامه ماده ۵۶ مربوط به جاده ایذه به لردگان امضا شده است و ۸۰۰ میلیارد تومان از اعتبار آن را بانکها تقبل کرده اند که با پیگیری ها و تعیین پیمانکار این پروژه اجرایی خواهد شد. با این حال همچنان از سرانجام عملیات اجرایی جاده میانبُر اهواز-مسجدسلیمان خبری در دست نیست و زمان بهره برداری از فرودگاه مسجدسلیمان نیز مشخص نشده تا عمر پروژه های زیرساختی شهر اولین ها به یک دهه برسد.

به گزارش عصر اولین ها، آیین تکریم و معارفه استاندار جدید خوزستان روز گذشته با حضور معاون سیاسی وزیر کشور، شماری از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس و جمعی از مسئولین برگزار شد. استاندار سابق خوزستان با اشاره به برخی از اقدامات زیرساختی گفت: اخیرا تفاهم نامه ماده ۵۶ به مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان برای فاضلاب اهواز به امضا رسید که انشاالله به سرانجام برسد. وی افزود: یک تفاهمنامه ماده ۵۶ دیگر نیز امضا کردیم که به مرحله قرارداد هم رسیده است که مربوط به جاده ایذه به لردگان است و ۸۰۰ میلیارد تومان از اعتبار آن را بانکها تقبل کرده اند و انشاالله پیگیری شود و پیمانکار آن تعیین و پروژه اجرایی شود البته برخی کارها مانند راه آهن اهواز به اصفهان بوده که به دلیل مشکلات تحریم ها نتوانستیم به سرانجام برسانیم.

با این حال عملیات اجرایی احداث جاده میانبُر اهواز-مسجدسلیمان همچنان در تعطیلی و بلاتکلیفی به سر می برد و از ادامه پروژه خبری در دست نیست. علاوه بر این زمان بهره برداری از فرودگاه مسجدسلیمان نیز تعیین نشده تا عمر پروژه های زیرساختی مسجدسلیمان به یک دهه افزایش یابند. هر چند که در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به مسجدسلیمان انتظار می رفت که مجوز اعتبار پروژه جاده میانبُر از طریق ماده ۵۶ قانون الحاقی بودجه برای پروژه‌های مهم و اولویت‌دار اخذ شود اما این موضوع محقق نشد.

با توجه به محرومیت های مسجدسلیمان در حوزه زیرساخت های ارتباطی و مطالبه مردمی در خصوص جاده میانبُر و فرودگاه مسجدسلیمان انتظار می رود تا نماینده مردم شهرستان در مجلس پیگیری های ویژه ای را در این خصوص صورت دهد تا به واسطه بهره برداری از زیرساخت های ارتباطی شهرستان، رونق و توسعه را در زمینه های متعدد در سطح شهرستان شاهد باشیم.