تشریح برنامه های هفته ازدواج در استان خوزستان
تشریح برنامه های هفته ازدواج در استان خوزستان

سایت خبری شهر اولین ها//سرپرست معاونت امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برنامه‌های هفته ازدواج در استان را تشریح کرد. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها ، عارف دانه‌کار اظهار کرد: روز اول ذی‌الحجه مصادف با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)، از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز ازدواج […]

سایت خبری شهر اولین ها//سرپرست معاونت امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برنامه‌های هفته ازدواج در استان را تشریح کرد.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها ، عارف دانه‌کار اظهار کرد: روز اول ذی‌الحجه مصادف با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)، از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز ازدواج نامگذاری و هفته ازدواج از ۲۴ تا ۳۰ شهریورماه تعیین شده است.
وی ادامه داد: رویکرد اداره‌کل ورزش و جوانان استان در این هفته، فرهنگ‌سازی و موج‌آفرینی در جهت ترویج فرهنگ صحیح ازدواج آسان و آگاهانه و تغییر در باورها و ارزش‌های اجتماعی است که این امر می‌تواند نقش موثری در تسهیل ازدواج جوانان داشته باشد.
سرپرست معاونت امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: با توجه به نقش تاثیرگذار سازمان‌های مردم نهاد در جامعه سعی شده که برنامه‌های هفته ازدواج با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد و همکاری تمامی دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی امور جوانان در استان اجرا شود. در این جهت با سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه‌های فرهنگی و ازدواج تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده است. یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هفته ازدواج در خوزستان، تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان با همکاری امور اجتماعی استانداری با موضوع هفته ازدواج و اجرای برنامه‌های مرتبط در شهرستان‌ها است و این برنامه‌ها به همه فرمانداران ابلاغ شده است.
دانه‌کار افزود: همچنین با دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی امور جوانان جهت برگزاری یک یا دو برنامه متناوب با ظرفیت و امکانات آن دستگاه در هفته ازدواج مکاتبه صورت گرفته است.
وی اظهار کرد: راه‌اندازی اولین مرکز مشاوره و تحکیم بنیان خانواده، برگزاری جشنواره تجلیل از زوجین فعال فرهنگی و اجتماعی در اندیمشک، اعزام ۱۰ زوج فعال فرهنگی به مشهد مقدس جهت حضور در کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی و ارایه خدمات مشاوره رایگان توسط مراکز تحت پوشش، بخشی از برنامه‌های هفته ازدواج در استان خوزستان است.
سرپرست معاونت امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در هفته ازدواج با زوجین روستاها و عشایر با حضور در یکی از روستاهای استان، دیدار خواهیم داشت. همچنین در این هفته نشست تخصصی جوانان با والدین با موضوع ازدواج برگزار می شود.

مرجع / ایسنا