تلخاب مسجدسلیمان؛ منطقه شهری یا روستا ؟! چه کسی پاسخگوست
تلخاب مسجدسلیمان؛ منطقه شهری یا روستا ؟! چه کسی پاسخگوست

گلایه بی پایان ساکنین منطقه تلخاب مسجدسلیمان / انتظارات اهالی و وعده هایی که عملی نمی شود

عصر اولین ها//ساکنان تلخاب مسجدسلیمان از کمبود خدمات رسانی شهری و مشکلات این منطقه گلایه‌مند هستند. منطقه تلخاب در شعاع ۵۰۰ متری از فرمانداری مسجدسلیمان قرار دارد، اما از خدمات شهری و روستایی بهره مند نیست .

به گزارش عصر اولین ها، اهالی این منطقه با گلایه از وضعیت موجود گفتند : بار‌ها به ادارات دولتی مراجعه کردیم، اما در جواب به ما گفتند، خدمات روستایی و شهری به شما تعلق نمی‌گیرد.

سرپرست شهرداری مسجدسلیمان در گفتگوی تلفنی با خبر خوزستان در پاسخ به این مسئله گفت : منطقه تلخاب خارج از محدوده شهری بوده و اخیرا با توجه به اصلاحیه طرح در حوزه شهری قرار گرفته است . کورش شهبازی افزود : فردا مجموعه شهرداری مسجدسلیمان از این منطقه بازدید می‌کنند و اقدامات لازم را برای رفع مشکلات مردمانجام خواهند داد .

پیش از این نیز سال ها قبل خلیل حیدری شهردار سابق مسجدسلیمان نیز در پاسخ به اعتراض یکی ازساکنان منطقه نسبت به این موضوع اظهار داشت: منطقه تلخاب جزء مناطق شهری مسجدسلیمان محسوب نمی‌شود. حسن کاظمی رئیس شورای شهر مسجدسلیمان نیز در گفت‌وگو با تسنیم درباره مشکلات منطقه تلخاب می‌گوید: به دلیل اینکه منطقه تلخاب خارج از محدوده شهری است مشمول خدمات شهری نمی‌شود و نام این منطقه در نقشه تقسیمات شهرداری دیده نمی‌شود.

کاظمی در ادامه با اشاره به اینکه الحاق منطقه تلخاب به مناطق شهری مسجد سلیمان نیازمند همکاری استانداری است، خاطرنشان می‌کند: امیدوارم شهرداری شهرستان این امکان را داشته باشد تا به مناطقی همچون منطقه تلخاب که در همجواری محدوده شهری هستند خدمات شهری ارائه کند.

با تمام این تفاسیر از آنجایی که امروزه رشد و توسعه شهر نشینی همواره مدنظر متولیان امر از جمله شهرداری‌ها اداره آب و فاضلاب، شبکه بهداشت و درمان و سایر ارگان‌های ذیربط به‌منظور ایجاد امکانات رفاهی مناسب همسو بازندگی شهرنشینی است امیدواریم تا انتظار ساکنین منطقه تلخاب مسجدسلیمان نیز برای بهره مندی از امکانات شهری و رفاهی تحقق یابد.