طرح تشکیل خوزستان جنوبی در مجلس اعلام وصول شد
طرح تشکیل خوزستان جنوبی در مجلس اعلام وصول شد

عصر اولین ها// در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی طرح تشکیل استان خوزستان جنوبی، اعلام وصول شد. طرح ایجاد استان خوزستان جنوبی با مرکزیت آبادان توسط سید محمد مولوی نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شد. در متن این طرح پیشنهادی استفاده بهینه از استعدادهای سرشار مادی و متنوع و زیرساخت‌های گسترده […]

عصر اولین ها// در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی طرح تشکیل استان خوزستان جنوبی، اعلام وصول شد.

طرح ایجاد استان خوزستان جنوبی با مرکزیت آبادان توسط سید محمد مولوی نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شد.

در متن این طرح پیشنهادی استفاده بهینه از استعدادهای سرشار مادی و متنوع و زیرساخت‌های گسترده جنوب غرب استان خوزستان که شامل شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بهبهان، رامهرمز، آغاجاری و رامشیر است به عنوان علت پیشنهاد این طرح مطرح شده است.

متن طرح پیشنهادی دولت را مکلف دانسته بنا به بندهای قانونی مختلف با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی، حذف دستگاه‌های موازی و چابک سازی تشکیلات نظام بدون افزایش پست‌های سازمانی موجود در استان، نسبت به تقسیم منابع و امکانات استان خوزستان بر مبنای تقسیمات جدید و متناسب با جمعیت اقدام کند.
به گزارش راک نیوز ؛ در سال های گذشته گاها بحث الحاق برخی از شهرستان های کهگیلویه وبویراحمد به خوزستان و برعکس آن یعنی الحاق بهبهان و بندر دیلم و برخی از شهرهای کهگیلویه و تشکیل استان جدیدی درمحافل غیر رسمی مطرح می شد که در صورت موافقت دولت با طرح نماینده آبادان بایستی سایر گمانه زنی را فراموش شده تلقی کرد.