لیست پیمانکاران پروژه های ترک تشریفات در مسجدسلیمان منتشر شود
لیست پیمانکاران پروژه های ترک تشریفات در مسجدسلیمان منتشر شود

ورود دیوان محاسبات به نحوه هزینه کرد اعتبارات در خوزستان/ استاندار پیشین خوزستان: ترک تشریفات بیش از حد باعث گرانی اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان است/ واگذاری کار به پیمانکاران باید در چارچوب روال تعیین شده قانونی (مناقصه) انجام شود.

عصر اولین ها// جمعی از فعالین اجتماعی، اصحاب رسانه و پیمانکاران طی نامه ای رسمی به فرماندار مسجدسلیمان خواستار انتشار اسامی پیمانکاران و شرکت های مجری پروژه های عمرانی جهت ‎شفافیت و تنویر افکار عمومی شده اند.
به گزارش عصر اولین ها، این روزها پروژه های مختلفی در راستای توسعه و عمران شهری منطقه در سطح مسجدسلیمان در حال اجراست و انتشار لیست پیمانکاران و شرکت های مجری این پروژه ها می تواند گام موثری در راستای شفافیت و اجرای مفاد قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات باشد. از این رو جمعی از فعالین اجتماعی، اصحاب رسانه و همچنین پیمانکاران طی نامه ای رسمی به فرماندار مسجدسلیمان خواستار انتشار اسامی پیمانکاران و شرکت های مجری پروژه های عمرانی جهت ‎شفافیت و تنویر افکار عمومی شده اند. متن نامه به شرح زیر می باشد:
جناب آقای پاکدل 
فرماندار محترم شهرستان مسجدسلیمان 
جناب آقای سلطانی
سرپرست محترم معاونت برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان مسجدسلیمان
با سلام
باعنایت به اینکه اطلاع‌رسانی، شفافیت و پاسخگویی در مقابل مردم و افکار عمومی و نخبگان موجب تقویت اعتماد متقابل حاکمیت و مردم و گسترش مشارکت عمومی در اداره کشور و جریان توسعه میباشد و با توجه به اینکه دشمنان انقلاب و نظام به دنبال ایجاد فضای یاس و ناامیدی در کشور هستند، یکی از وظایف مهم فعالین اجتماعی و اصحاب رسانه، خبر و مطبوعات امیدآفرینی است و برای این امر باید اخبار موثقی از اقداماتی که در حوزه‌های مختلف صورت می‌گیرد برای مردم تشریح شود. 
طی چند روز گذشته انتشار برخی مطالب در خصوص پروژه های ترک تشریفات در شهرستان مسجدسلیمان، باعث ایجاد حواشی و گلایه‌های بسیاری در فضای حقیقی و مجازی  شده و شائبه ی گزینشی عمل کردن در واگذاری این پروژه ها را بر اساس وابستگی ها و روابط  قومی طایفه ای را بوجود آورده است. و این بدان معناست که هر کس از مجموعه شرکت ها و پیمانکاران مقیم و متخصص مسجدسلیمان  از ارتباطات فامیلی و طایفه ای برخوردار نبود در انجام این پروژها جایی نداشته است.  
با انتشار این موضوع جمعی فعالین اجتماعی خبرنگاران و همچنین پیمانکاران مسجدسلیمانی خواستار انتشار اسامی پیمانکاران و شرکت های مجری این پروژه ها در سایت های خبری محلی و استانی جهت ‎شفافیت و تنویر افکار عمومی میباشند. 
لذا دستور فرمایید اقدامات لازم جهت شفاف سازی چگونگی و اولویت بندی واگذاری پروژه های ترک تشریفات در تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان به عمل آید.

ورود دیوان محاسبات به نحوه هزینه کرد اعتبارات در خوزستان

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی چندی قبل با اشاره به تشکیل دولت جدید و تدوین برنامه هفتم، وجود ستاد راهبردی استان خوزستان را ضروری دانست و یادآور شد: یکی از مسائل مهمی که در استان باید پیگیری شود، این است که چرا با وجود حجم قابل توجه اختصاص اعتبارات برای استان خوزستان، اما خروجی کافی در استان دیده نمی‌شود. وی تاکید کرد: این مسئله از طریق دیوان محاسبات نیز به طور ویژه پیگیری خواهد شد تا مشخص شود اعتبارات به چه نحو هزینه شده است. قالیباف یادآور شد: به صورت سیستمی نیز موضوعات مربوط به نظارت میدانی در استان خوزستان نیز از طریق معاونت نظارت پیگیری خواهد شد تا این مسائل نیز به سرانجام برسد. از طرفی سلیمانی دشتکی استاندار پیشین خوزستان خردادماه سالجاری در دومین نشست فرماندهی اقتصاد مقاومتی خوزستان اظهار داشت: ترک تشریفات بیش از حد باعث گرانی اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان است. وی تصریح کرد: اعتقاد داریم که واگذاری کار به پیمانکاران باید در چارچوب روال تعیین شده قانونی (مناقصه) انجام شود.

با تمام این تفاسیر پایگاه خبری عصر اولین ها آمادگی خود را جهت انتشار لیست پیمانکاران مجری پروژه های عمرانی در سطح شهرستان مسجدسلیمان اعلام می دارد.