وزیر اقتصاد:بندر تجاری شادگان دوباره رونق می‌گیرد
وزیر اقتصاد:بندر تجاری شادگان دوباره رونق می‌گیرد
وزیر اقتصاد و دارایی: اجرای آیین نامه‌ وزارت صمت، رونق دوباره بندر شادگان را در پی خواهد داشت.

احسان خاندوزی در سفر به شادگان گفت : با توجه به آیین نامه‌ای که وزارت صمت در حال مصوب کردن آن در هیات وزیران است طی هفته‌های آینده رونق دوباره بندر شادگان را در پی خواهد داشت. 

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: بندر شادگان در موارد متعددی بدلیل عدم هماهنگی بین گمرگ و دستگاه‌هایی که مجوز‌ها را صادر می‌کنند موجب شده بسیاری از بار‌ها زمان زیادی دپو شوند و کار در این گمرک دچار رکود شود.

وی اظهار داشت: مصوب نشدن مشوق‌ها و تخفیف‌ها برای کالای ملوانی و ته لنجی دیگر عامل رکود و افزایش نارضایتی در بندر شادگان است.

وزیر اقتصاد و دارایی از بندر شادگان بعنوان بندری استراتژیک نام برد و گفت: این بندر زیرساخت‌های مناسبی نسبت بع ظرفیت هایش دارد که می‌تواند رونق چند برابری برای مردم منطقه به همراه داشته باشد.

 سرپرست فرمانداری شهرستان شادگان نیز در این بازدید گفت: با توجه به اینکه شغل بیشتر مردم شهرستان شادگان در حوزه تجارت دریایی و ملوانی است لازم است شرایطی ویژه در گمرک شادگان اعمال شود.

جمال صالح زاده افزود: رونق اقتصادی در بندر تجاری شادگان زمانی اتفاق می‌افتد که به دنبال ایجاد فرصت‌های پایدار اقتصادی و کسب و کار‌های پایدار در این شهرستان باشیم.

 نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز، با اشاره به نقش بندر شادگان در تجارت خارجی گفت: یکی ازمزیت‌های اساسی بندر تجاری شادگان نزدیکی به کشور‌های حوزه خلیج فارس است که این مهم سبب تخلیه و بارگیری کالا در کوتاه‌ترین زمان ممکن شده است.

حجت الاسلام مجید ناصری نژاد با اشاره به آمار بالای بیکاری شادگان براساس آمار رسمی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان افزود: در صورتی که فعالیت تجاری بندر شادگان رونق گیرد، شاهد اشتغال جوانان و کاهش بیکاری خواهیم بود.