کنترل کانون‌های گرد و غبار در خوزستان با اجرای ۴ عملیات
کنترل کانون‌های گرد و غبار در خوزستان با اجرای ۴ عملیات
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان از کنترل کانون‌های گرد و غبار با اجرای ۴ عملیات در قالب ۲۹ قرارداد خبر داد.

محمدتقی سجادی با اشاره به اختصاص حدود ۹۰ میلیارد تومان اعتبار‌های مورد نیاز برای اجرای طرح‌های چهارگانه در کانون‌های ریزگرد در قالب ۲۹ قرارداد در سطح استان خوزستان گفت: ۴ عملیات نهالکاری، مدیریت روان‌آب، مراقبت و نگهداری از نهال‌های کاشته شده و ۱۰۰ هزار هکتار عرصه‌های قرق و نگهداری از مراتع در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه این عملیات‌ها و طرح‌ها حدود ۱۲۲ هزار هکتار از کانون‌های گرد و غبار را پوشش می‌دهند، افزود: البته پیگیری‌های لازم برای جذب ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در قالب اعتبار‌هایی که در بازه زمانی ۴ تا ۵ ساله به صورت ملی تامین خواهد شد، برنامه‌های قبلی ساماندهی و تکمیل خواهند شد.

سجادی درخصوص علت اجرا نشدن نهالکاری در برخی از کانون‌های گرد و غبار در خوزستان عنوان کرد: ۱۰ عملیات برای کنترل کانون‌ها وجود دارد که یکی از آن‌ها کاشت نهال است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با بیان اینکه سایر عملیات‌های مقابله با گرد و خاک در قالب برنامه‌های متنوع دیگری که از نظر فنی برای کنترل این کانون‌ها ضرورت دارند، باید اجرا شوند، ادامه داد: براساس برنامه زمان‌بندی، نهالکاری را به عنوان یکی از عملیات‌ها همزمان با سایر اقدامات پیش خواهیم برد.

این مقام مسئول می‌گوید: اولویت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، احیای مراتع بومی در کانون‌های ریزگرد به عنوان بهترین و اقتصادی‌ترین گزینه است.