آب شرب مسجدسلیمان ؛ از مخزن روباز بی بیان تا کلرزنی بیش از حد … !؟
آب شرب مسجدسلیمان ؛ از مخزن روباز بی بیان تا کلرزنی بیش از حد … !؟

سایت خبری شهر اولین ها// این روزها با نوشیدن آب مسجدسلیمان متوجه می شویم که تا حدودی کلر مصرفی در آب بیش از حد استاندارد بوده و این موضوع را در برخی روزها بوضوح می توان متوجه شد. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها،یکی از ساده ترین راههای مبارزه با آلودگی های آب شرب […]

سایت خبری شهر اولین ها// این روزها با نوشیدن آب مسجدسلیمان متوجه می شویم که تا حدودی کلر مصرفی در آب بیش از حد استاندارد بوده و این موضوع را در برخی روزها بوضوح می توان متوجه شد.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها،یکی از ساده ترین راههای مبارزه با آلودگی های آب شرب و گندزدایی آن استفاده از روش کلرزنی می باشد که میکروب‌ها و ویروس‌ها را در شرایطی خاص (نه به‌طور کامل) از بین می‌برند.اما این موضوع اخیراً در مسجدسلیمان به شکلی اجرا شده که بعضاً طعم آب به شکلی غیرقابل طبیعی تغییر یافته و مزه اصلی آن از بین می رود. ضمن اینکه عدم کنترل کنترل میزان کلر استاندارد در آب شرب مصرفی قطعاً عوارضی را در پی خواهد داشت که امیدواریم این مهم با حساسیت بیشتری تحت نظارت قرار گیرد.

از سویی دیگر با توجه به مخزن روباز منطقه بی بیان امکان بروز آلودگی های آب شرب نیز وجود دارد که مدتهاست این مخزن به همین شکل در تأمین آب شرب منطقه نقش تأثیرگذاری را داشته است موجب گردیده تا اهمیت کلرزنی به آب شرب نمود بیشتری پیدا کند. هرچند که چندی پیش در جلسه شورای اداری شهرستان با حضور مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان ،به مخزن روباز آب شرب منطقه بی بیان نیز بعنوان یکی از معضلات عمده حوزه آب شهری اشاره گردید که امید می رود تا این مخزن که حجم زیادی از آب مناطق شرب محلات مسجدسلیمان را تأمین می کند مورد مراقبت بیشتری از نظر کنترل آلودگی های احتمالی آب آن قرار گیرد.