آتش دوباره به دامن جنگل‌های دزفول افتاد
آتش دوباره به دامن جنگل‌های دزفول افتاد

عصر اولین ها// رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول از آتش‌سوزی مجدد در جنگل‌های دزفول خبر داد. رضا قپانچی‌پور اظهار کرد: علی‌رغم اطلاع‌رسانی گسترده از شبکه‌های مجازی و رادیوی این شهرستان، توزیع بروشور و تذکرات چهره به چهره با کشاورزان، متاسفانه روز گذشته به علت سهل‌انگاری و تخلف از جانب یکی از کشاورزان منطقه با […]

عصر اولین ها// رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول از آتش‌سوزی مجدد در جنگل‌های دزفول خبر داد.

رضا قپانچی‌پور اظهار کرد: علی‌رغم اطلاع‌رسانی گسترده از شبکه‌های مجازی و رادیوی این شهرستان، توزیع بروشور و تذکرات چهره به چهره با کشاورزان، متاسفانه روز گذشته به علت سهل‌انگاری و تخلف از جانب یکی از کشاورزان منطقه با آتش زدن کاه و کلش اراضی کشاورزی و به دنبال آن، وزش باد شدید و خارج شدن کنترل حریق، شعله‌های آتش به جنگل حاشیه این اراضی سرایت و منجر به گسترش سریع آتش‌سوزی به سطح جنگل شد.

به گزارش عصر اولین ها به نقل از اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان، وی افزود: پس از دریافت گزارش مربوطه، محیط‌بانان این اداره بلافاصله به محل اعزام و با همکاری پرسنل آتش‌نشانی پس از تلاش ۵ ساعته موفق به مهار حریق شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول تصریح کرد: عامل انسانی مربوطه در محل دستگیر و با توجه به اتهام وارده، جهت رسیدگی به تخلف، به مراجع قضایی معرفی شد.

وی افزود: این آتش‌سوزی در جنگل‌های زاویه جنوب شهرستان که یکی از زیستگاه‌های ارزشمند درختان گز و پده است، رخ داد که به دنبال آن بخش گسترده‌ای از جنگل طعمه حریق شد.