آتش سوزی در جنگل‌های بهمئی
آتش سوزی در جنگل‌های بهمئی

عصر اولین ها// 10 هکتار از مراتع، جنگل‌ها و باغ های میوه شهرستان بهمئی در آتش سوخت. فرماندار بهمئی گفت: در این حادثه که از ساعت ۴ عصر دیروز جمعه ۳۱ اردیبهشت ماه آغاز شده و تاپایان شب ادامه داشت ۶ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی، محیط زیست، جنگل و همچنین باغ‌های میوه شامل درختان […]

عصر اولین ها// 10 هکتار از مراتع، جنگل‌ها و باغ های میوه شهرستان بهمئی در آتش سوخت.

فرماندار بهمئی گفت: در این حادثه که از ساعت ۴ عصر دیروز جمعه ۳۱ اردیبهشت ماه آغاز شده و تاپایان شب ادامه داشت ۶ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی، محیط زیست، جنگل و همچنین باغ‌های میوه شامل درختان گردو، اَنار، اَنگور، اَنجیر، بادام وحشی و زیتون منطقه گردشگر پذیر ماغر در فاصله ۱۲ کیلومتری شهر لیکک در آتش سوخت.

سنایی افزود: همچنین ۴ هکتار دیگر از آغاز سال تاکنون در مناطق سَر لیکک، سیاهشیر، تپه‌های مسکن مهر، حوزه کت، قلعه نادر و قبر قیصر طعمه حریق شد.

حکمت الله سنایی ادامه داد: در منطقه زیبا و گردشگر پذیر ماغر که دارای طبیعتی بکر و مثال زدنی است انواع درخت و باغ‌های مرکبات وجود دارد و در این آتش سوزی به زیرساخت‌های شبکه آبیاری قطره‌ای نیز آسیب جدی وارد شد.

وی اضافه کرد: در آتش سوزی ارتفاعات ماغر ۶ هکتار از گونه‌های مختلف گیاهی، جنگلی، عرصه‌های طبیعی و باغ های مثمر از بین رفت.

فرماندار بهمئی با قدردانی از کسانی که برای مهار آتش تلاش کردند از مردم خواست در عرصه طبیعت با توجه به شرایط حساس منطقه و گرمای شدید از برافروختن آتش خودداری کنند و موارد مشاهده شده را به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهمئی گزارش دهند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر علت آتش سوزی و میزان خسارت وارده در دست بررسی است ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۶ مورد آتش سوزی در شهرستان بهمئی رخ داده است و به بخش زیادی از منابع طبیعی، محیط زیست و باغ های مردم خسارت وارد شد.
گفتنی است شهرستان گرمسیری بهمئی، گرمترین نقطه اسُتان کهگیلویه و بویراحمد است، این شهرستان در همسایگی استان خوزستان قرار دارد، که علاوه بر سهل انگاری گردشگران، مسافران و مردم، شدت گرمای این شهرستان در آتش سوزی‌ها مزید بر علت شده است.