آتش سوزی مراتع دهستان جهانگیری تسلیم حماسه ی حضور جهادی عوامل مردمی و نهادها+تصاویر
آتش سوزی مراتع دهستان جهانگیری تسلیم حماسه ی حضور جهادی عوامل مردمی و نهادها+تصاویر

شهر اولین ها//اگر چه آتش سوزی مراتع دوراهی لالی از صبح امروز ساعتها ادامه یافت اما تلاش جهادی و بسیج همگانی ادارات و نهادها و فعالین محیط زیست موجب شد تا در نهایت حریق مراتع تسلیم کوشش و همت این دلیر مردان گردد. به گزارش خبرنگار شهر اولین ها این آتش سوزی  از صبح امروز […]

شهر اولین ها//اگر چه آتش سوزی مراتع دوراهی لالی از صبح امروز ساعتها ادامه یافت اما تلاش جهادی و بسیج همگانی ادارات و نهادها و فعالین محیط زیست موجب شد تا در نهایت حریق مراتع تسلیم کوشش و همت این دلیر مردان گردد.

به گزارش خبرنگار شهر اولین ها این آتش سوزی  از صبح امروز در منطقه آب بهار پیربتولی مسجدسلیمان واقع در دوراهی لالی آغاز شد که تلاش نیروهای مردمی و ارگان های مختلف در مهار آتش سوزی قابل توجه و تأثیر گذار بود.

-حضور یگان حفاظت منابع طبیعی و عوامل اداره محیط زیست شهرستان به محض اطلاع از آتش سوزی در محل موجب شد تا گزارشات جهت اعزام تجهیزات و عوامل به منطقه صورت پذیرد.

-وزش باد شدید در منطقه موجب زبانه کشیدن آتش و افزایش وسعت آتش سوزی شد که شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ضمن فراخوان عمومی به نهادها و ارگان ها موجب گردید تا مدیریت مهار حریق به شکل صحیح مدیریت و تسریع شود و در نهایت ساعت ۱۷٫۳۰ دقیقه آتش سوزی مهار گردد.

-حضور جمعی در فعالین محیط زیست و اعضای سازمان های مردم نهاد در کنترل و مهار آتش سوزی امروز قابل توجه بود. ضمن اینکه وسایل و تجهیزاتی از قبیل آتش کوب ها نیز در این عملیات توسط آنان مورد استفاده قرار گرفت.

– در عملیات مهار آتش سوزی امروز بیش از ۱۶۰ نیروی دولتی و مردمی مشارکت نمودند.از دیگر تجهیزات عملیات امروز می توان به دو فروند بالگرد ( یک فروند اعزامی از یگان حفاظت منابع طبیعی و یک فروند از هوانیرو مسجد سلیمان)، دو دستگاه ماشین آتش نشانی ، دو دستگاه تانکر آب، دو دستگاه آمبولانس هلال احمر و پایگاه امداد ۱۱۵ و تعداد زیادی خودرهای سبک اشاره نمود.

– مساحت و میزان خسارات وارده به مراتع در اثر آتش سوزی امروز و همچنین علت آتش سوزی توسط کارشناسان منابع طبیعی شهرستان در دست بررسی است .

– پیگیری های گورویی مدیر و فردیپور معاون ستاد بحران شهرستان و خراسانی بخشدار مرکزی در مدیریت و اعزام نیروها به منطقه قابل توجه بود. همچنین حضور حاتمی و مجموعه اداره منابع طبیعی، نیروهای اعزامی از سپاه پاسداران و بسیج و فرمانده پر تلاش سرهنگ حسینی، فرمانده و نیروهای ارتش ، فرمانده هوانیروز و کادر پرواز و نیروهای وظیفه،  عوامل شهرداری ، آتش نشانی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ، هلال احمر ، نجاتی و مجموعه اداره محیط زیست ، گروههای مردم نهاد و فعالین محیط زیست و تعدادی از جوانان و اهالی منطقه و روستاهای همجوار در منطقه ای صعب العبور و کوهستانی با وجود گرمای شدید که منجر به کنترل و مهار آتش سوزی امروز گردید قابل ستایش و قدردانی است.