آخرین میخ بر تابوت پتروپالایش بختیاری + جزییات
آخرین میخ بر تابوت پتروپالایش بختیاری + جزییات
علیرغم آن که چندی قبل مرتضوی وزیر کار در بازدید از مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان از آغاز ساخت مجموعه پتروپالایش بختیاری در آینده‌ نزدیک خبر داد اما شواهد اخبار دیگری را روایت می کند.

به گزارش عصر اولین ها، روز گذشته جلسه مشترک ورناصری نماینده مردم شهرستان با معاون سرمایه‌گذاری هولدینگ صبا انرژی ،مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شهرک های صنعتی خوزستان ،فرمانداران مسجدسلیمان و هفتکل برگزار شد. گفته می شود این دیدار درخصوص برنامه ریزی جهت احداث پتروپالایش بختیاری مسجدسلیمان برگزار گردید.

با این حال یوسف داودی عضو هیئت مدیره شرکت صنایع پتروشیمی نظر دیگری دارد و در توئیتی نوشت: “پتروپالایش بختیاری بعد از اینهمه وعده وعید چندروز قبل برای باز گرداندن اراضی متعلق به پتروپالایش بجایی نرسید و شرکت شهرکها زمین هایی که ما از مردم خریداری کرده بودیم تصاحب کرد و آخرین میخ بر تابوت این طرح ملی کوبید البته دلیلشان عدم اجرای طرح است.”

پیش از این علیرضا ورناصری با بیان اینکه پتروپالایش اسیر اختلافات میان سهامداران است، گفته بود: یکی از علت‌های اصلی عدم راه‌اندازی این اختلافات است. ضمن این که سهامدار اصلی پتروپالایش صندوق بازنشستگی کشوری است که در این صندوق اعتبار لازم  برای راه‌اندازی این پروژه که نزدیک به ۴ میلیارد دلار است، وجود ندارد.

با تمام این تفاسیر همچنان اظهارات ضد و نقیضی در خصوص روند احداث پتروپالایش بختیاری به گوش می رسد و با توجه به اظهار نظر یوسف داودی عضو هیئت مدیره شرکت صنایع پتروشیمی در خصوص روند احداث پتروپلایش بختیاری همچنان این پروژه با سرانجام مبهمی مواجه شده است. موضوعی که با شفاف سازی کامل می تواند گره کار را مشخص نموده تا منطقه زیلایی شاهد رونق دوباره ای در حوزه صنعت باشد.