آزمایشگاه میکروبیولوژیکی آب در مسجدسلیمان برای چندمین بار به بهره برداری رسید؟
آزمایشگاه میکروبیولوژیکی آب در مسجدسلیمان برای چندمین بار به بهره برداری رسید؟

شهر اولین ها// در هفته ای که گذشت آزمایشگاه میکروبیولوژی شهرستان مسجدسلیمان با حضور تنی چند از مسئولین افتتاح شد. رویدادی که می تواند از جمله اقدامات مهم حوزه آبفا در شهرستان تلقی گردد. با این حال جای این پرسش باقی می ماند پروژه ای که سرپرست وقت اداره آبفا در اسفندماه ۹۳ از اتمام […]

شهر اولین ها// در هفته ای که گذشت آزمایشگاه میکروبیولوژی شهرستان مسجدسلیمان با حضور تنی چند از مسئولین افتتاح شد. رویدادی که می تواند از جمله اقدامات مهم حوزه آبفا در شهرستان تلقی گردد. با این حال جای این پرسش باقی می ماند پروژه ای که سرپرست وقت اداره آبفا در اسفندماه ۹۳ از اتمام عملیات احداث آن و بهره برداری طی ماههای آتی خبر داده بود، چرا این همه به طول انجامیده است؟

به گزارش شهر اولین ها، از افتتاح آزمایشگاه میکروبیولوژی امور آب و فاضلاب شهرستان مسجدسلیمان که با حضور نماینده شهرستان و جمعی از مسئولین انجام گرفت چند روزی می گذرد. با این حال شریف پور سرپرست وقت اداره آبفا در اسفند۹۳ از احداث ساختمان آزمایشگاه با زیربنای ۱۰۲مترمربع خبر داده بود. وی همچنین گفته بود که عملیات تجهیز و تکمیل تجهیزات آزمایشگاه در حال انجام است و بزودی افتتاح خواهد شد. علاوه بر این بابایی معاونت بهره برداری اداره آبفا نیز ارزش تقریبی پروژه احداث آزمایشگاه همراه با تجهیزات کامل آن را ۷ میلیارد ریال عنوان داشته بود. از سویی دیگر هیهاوند رئیس اداره آبفا شهرستان در مراسم افتتاح این آزمایشگاه اظهار داشت : آزمایشگاه میکروبیولوژی شهرستان مسجدسلیمان با اعتباربالغ بر ۵۰ میلیارد ریال افتتاح شده است.

با نگاهی گذرا به آنچه گفته شد پرسش های زیادی در خصوص احداث و بهره برداری از آزمایشگاه میکروبیولوژیکی امور آب و فاضلاب مسجدسلیمان به ذهن متبادر می شود.

با توجه به اظهارات سرپرست وقت اداره آبفا در سال ۹۳ و بهره برداری از آزمایشگاه در سال ۹۷ ، این پروژه چه زمانی به بهره برداری رسیده است؟

کدام رقم را در خصوص ارزش ریالی این آزمایشگاه بایستی در نظر گرفت: ۷ میلیارد ریال یا ۵۰ میلیارد ریال؟ اصولاٌ چرا متولیان اصلی این پروژه اطلاع دقیقی از میزان بودجه آن ندارند؟ و یا اگر مطلع هستند چرا بصورت شفاف و دقیق به رسانه ها اعلام نشده است؟

چرا پروژه هایی از این قبیل را که در زمره پروژه های متوسط و حتی کوچک قرار می گیرند، مدت زمان زیادی (۵ سال) به طول می انجامند؟

با تمام این تفاسیر انتظار می رود تا مدیران و مسئولین در مواجهه با خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن اعلام دقیق و شفاف موارد مربوط به پروژه ها و عملکرد خود در اداره متبوع، از بیان اظهارات غیرمنطبق با واقعیت و بعضاٌ گزارشات خلاف واقع پرهیز کنند. و بدون تردید این صداقت و شفافیت مسئولین با شهروندان زمینه ساز ایجاد اعتماد و باورپذیری در میان اقشار مختلف جامعه خواهد شد.