آغاز به کار چهار پروژه مزایده فروش گاز‌های مشعل مسجدسلیمان
آغاز به کار چهار پروژه مزایده فروش گاز‌های مشعل مسجدسلیمان

خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: آغاز به کار چهار پروژه مزایده فروش گاز‌های مشعل مسجد سلیمان هم گام دیگری برای جمع آوری گاز‌های مشعل است که این گاز‌ها در مزایده به مدت ۱۰ سال به فروش می‌رسند که در همین راستا تا پایان سال ۱۴۰۲، ان جی ال ۳۱۰۰ نیز به بهره […]

خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: آغاز به کار چهار پروژه مزایده فروش گاز‌های مشعل مسجد سلیمان هم گام دیگری برای جمع آوری گاز‌های مشعل است که این گاز‌ها در مزایده به مدت ۱۰ سال به فروش می‌رسند که در همین راستا تا پایان سال ۱۴۰۲، ان جی ال ۳۱۰۰ نیز به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: تکمیل ایستگاه تزریق گاز میدان نفتی قلعه نار، با هدف جمع آوری و تزریق روزانه ۱۱ میلیون فوت مکعب، آغاز عملیات اجرایی تعمیرات خط لوله ۴۲ اینچ نفت سنگین اهواز به امیدیه به طول ۸۸ کیلومتر هم از دیگر پروژه‌های ارزشمند هستند.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: تثبیت ظرفیت تولید نفت باید در بخش‌های متعدد و به صورت هماهنگ انجام شود؛ یعنی هم از طریق مخزن، هم از طریق چاه، هم از طریق خطوط لوله جریانی و هم از طریق خطوط انتقال نفت خام به مبادی صادراتی است.
وی همچنین بیان کرد: فاز اول پروژه ایمن سازی تاسیسات ذخیره سازی و بارگیری مایعات گازی چاه‌های ژوراسیک میدان نفتی مسجد سلیمان اقدام ارزشمند بعدی است. این میدان دو بخش نفتی و گازی دارد که بخش گازی مشهور به ژوراسیک است که همراه گاز آن، مایعات گازی حاصل می‌شود.
معاون وزیر نفت اضافه کرد: پروژه‌های مربوط به حدود ۲۸ مخزن نفتی که معروف به پروژه‌های نگهداشت و افزایش تولید شرکت ملی نفت هستند و دو مورد از آن‌ها قبلا به بهره برداری رسید و همچنین میدان لالی آسماری نیز آماده تولید و بهره برداری است.