آغاز مسابقات فوتبال جام مرحوم جمشید علاسوند در سایه بی توجهی مسئولین+ تصاویر
آغاز مسابقات فوتبال جام مرحوم جمشید علاسوند در سایه بی توجهی مسئولین+ تصاویر

شهر اولین ها// جام مرحوم جمشید علاسوند از جمله مسابقاتی است که هر ساله با استقبال قابل توجه فوتبالدوستان مسجدسلیمان و در سایه بی توجهی مسئولین برگزار می شود. دوره جدید این مسابقات از امروز و در زمین خاکی مینی فوتبال منطقه شیخ مندنی آغاز شد. به گزارش شهر اولین ها ، جام مرحوم جمشید […]

شهر اولین ها// جام مرحوم جمشید علاسوند از جمله مسابقاتی است که هر ساله با استقبال قابل توجه فوتبالدوستان مسجدسلیمان و در سایه بی توجهی مسئولین برگزار می شود. دوره جدید این مسابقات از امروز و در زمین خاکی مینی فوتبال منطقه شیخ مندنی آغاز شد.

به گزارش شهر اولین ها ، جام مرحوم جمشید علاسوند که از بازیکنان اسبق و مطرح تیم های فوتبال پیام و استقلال به شمار می رود به همت مرحوم نعمتی مربی فقید باشگاه پیام از سال ۱۳۷۹ پایه گذاری گردید. در اولین دوره این مسابقات که با حضور ۲۴ تیم از جمله استقلال اهواز برگزار شد تیم شهید صالحی به مقام قهرمانی دست یافت. اگر چه برگزاری این دوره از مسابقات بنابه دلایلی و تا سال ۸۶ به تعویق افتاد اما پیگیری اهالی منطقه شیخ مندنی و علاقمندان فوتبال شهرستان به برگزاری منسجم و پرشور این مسابقات از سال ۸۶ تاکنون شده است.
از جمله بانیان برگزاری جام مرحوم علاسوند می توان به رضا قاسمی، میلاد دانیالی، جهانبخش ذیلابی و جمعی از علاقمندان منطقه شیخ مندنی اشاره کرد که مقدمات و هماهنگی های لازم جهت برگزاری هرچه بهتر مسابقات را فراهم نموده اند. استقبال فوتبالدوستان شهرستان از این مسابقات به حدی است که در برخی سالها تعداد تیم های شرکت کننده به ۳۲ تیم و برگزاری مسابقات در دو نوبت صبح و عصر صورت می گرفت. ضمن اینکه حضور بازیکنان نامدار و مطرحی همچون هوشنگ مرادی، بهروز مکوندی، فرشاد غلامزاده ، علی اسیوند، داریوش یزدی، ابراهیم تهامی ، آدریانو آلوز و … در این مسابقات طی سالهای اخیر بر سطح کیفی مسابقات افزوده است.
از طرفی دیگر حضور جوانان مستعد و علاقمندان زیادی که در قالب تیم شرکت کننده به رقابت می پردازند موجب شکوفا شدن توانمندی های بازیکنان و رشد و ترفی آن ها در سطوح مختلف فوتبال کشور گردیده است. می توان گفت بازیکنانی همچون علی مردانی که سال گذشته در پدیده توپ زده و امسال عضو تیم برق شیراز می باشد، حمید جلیلی آقای گل دو فصل اخیر لیگ فوتبال ساحلی کشور ،ستاره ی بومی تیم فوتبال نفت همچون مسعود قنبری،عباس عسکری، صادق صادقی ، میلاد صالحوند ، آروین جلیلی ، دانیال حکمتی، مصطفی قاسمی و … بازی در زمین خاکی شیخ مندنی را از جملات رموز موفقیت خود تلقی می کنند.
با تمام آنچه گفته شد و علیرغم بالا بودن سطح کیفی مسابقات جام مرحوم جمشید علاسوند ، بی توجهی مسئولین و نهادهای شهرستان به این مسابقات موجب رنجش دست اندرکاران و شرکت کنندگان این بازیها شده است.اگر چه زمین خاکی شیخ مندنی هر ساله با تلاش و پیگیری اهالی منطقه آماده مسابقات می شود اما نبود امکانات بهداشتی ، آب آشامیدنی ، جایگاه مدعوین و … موجب شده که سطح کیفی خدمات عمومی در این زمین تحت الشعاع قرار گیرد.

از اداره ورزش و جوانان مسجدسلیمان که بعنوان متولی اصلی ورزش شهرستان محسوب می شود انتظار می رود تا ضمن توجه بیشتر به این مسابقات ، شرایط بهتری را جهت برگزاری آن فراهم نماید.هر چند که صالحی بعنوان تنها مسئول اداره طی سالهای اخیر از این مسابقات دیدن نموده اما بدون شک گردهمایی بیش از صدها بازیکن و علاقمند در یک تورنمنت محلی که بعضاً شرکت کنندگانی از آبادان، شوشتر ، لالی و حومه مسجدسلیمان را نیز در جمع خود دیده است توسط جوانان کم بضاعت منطقه شیخ مندنی اقدامی تحسین برانگیز بوده است.

امیدواریم که با توجه به آغاز دوره جدید مسابقات جام مرحوم جمشید علاسوند ، ضمن توجه بیشتر نهادها و مسئولین شهرستان از جمله اداره ورزش و جوانان ، شرکت بهره برداری نفت و گاز ، شهرداری و شورای شهر … شاهد ارتقاء سطح کیفی مسابقات باشیم.