آغاز هفته دولت همزمان با سکوت خبری در مسجدسلیمان
آغاز هفته دولت همزمان با سکوت خبری در مسجدسلیمان

کاش با احساس مسئولیت جدی و ارایه عملکرد واقعی، حداقل امسال هفتهٔ دولتی متفاوت را سپری می‌کردیم انتظار تبریک هفتهٔ دولت از سوی مردم به دولتیان و دولتیان به خود، چیزی از دردهای مردم کم نمی‌کند. مردم ما عملکرد مؤثر می‌خواهند نه آمار کاغذی!

عصر اولین ها// یکی از مناسبت‌های شهریورماه، هفته دولت است که مصادف با شهادت شهیدان رجایی و باهنر بوده و هرساله نیز به طور معمول برنامه‌هایی برای این روز از سوی نمایندگان عالی دولت در شهرستان ها در نظر گرفته می‌شد اما امسال آن‌طور که پیداست متولیان اصلی در مسجدسلیمان فعلاً برنامه‌ای برای این هفته ندارد.

هفته دولت که دوم تا هشتم شهریور مصادف با شهادت شهیدان رجایی و باهنر است هرساله از سوی مسئولان و نماینده عالی دولت در هرشهرستانی برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته می‌شود اما امسال این‌طور که مشخص است این برنامه از سوی نماینده عالی دولت درشهرستان مسجدسلیمان فقط به یک پیام تبریک ختم شده است و گویا امسال جناب فرماندار بعنوان نماینده دولت تدبیر و امید قصد ندارد از دستاوردهای خود رونمایی کند و یا شاید در مسجدسلیمان کاری نتوانسته انجام دهد چرا که شواهد بیانگر این است که نماینده عالی دولت آقای روحانی در این روزهای پایانی عمر مدیریتی خود نیز در این ارتباط روزه سکوت گرفته است و تاکنون در خصوص تشریح دستاوردهای دولت در این سه روزی که از هفته دولت گذشته است مسکوت مانده است.
 هفته دولت به گفته خود مسئولان، فرصت مناسبی برای بیان دستاوردهای دولت در هر استان و شهرستان است اما به اذعان همه مردم و کارشناسان و صاحب نظران حوزه های مختلف، دستاوردهای نماینده عالی دولت در این شهرستان غیر از تبلیغات و شعار در قالب گفت و گو با برخی از رسانه های خاص قابل ملموس نیست و طبق نظرات کارشناسان طی یکسال گذشته تا کنون درشهرستان مسجدسلیمان هیچ کدام از شاخص ها توسعه ای ارتقا نیافته است.
هرسال مسئولان حداقل از یک هفته قبل از آغاز هفته دولت شمار پروژه‌ها، اعتبارات و … را اعلام می‌کردند ولی امسال باگذشت سه روز از هفته دولت خبری از این برنامه‌ها نیست.
از طرفی هم هفته دولت فرصتی است تا عملکرد یک‌ساله دولت به مردم یادآوری و مورد ارزیابی قرار بگیرد.
اما علت کم‌کاری برخی مسئولان در مسجدسلیمان تا به امروز برای این موضوع چیست؟
عدم ارایه برنامه و گزارش عملکرد یک‌ساله فرماندار دولت تدبیر و امید در این شهرستان چه دلیلی دارد و این عملکرد ضعیف چه برداشتی را در ذهن مردم متبادر می‌کند؟!
جناب فرماندار طی یک سال اخیر چه اقدامی در سهرستان انجام داده‌اند؟
کاش طی هفته دولت امسال بخشی از عملکرد مثبت دولت و تدبیر امید در این شهرستان برای مردم عنوان می‌شد تا حداقل دلگرمی در میان این حجم از مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سلامتی و… ایجاد می‌شد اما …
با نگاهی به اخبار رسانه‌های شهرستان طی یک سال اخیر متوجه می‌شویم که نماینده دولت تدبیر و امید در شهرستان جز کلنگ‌های بی‌ثمر اقدامی مؤثر نداشته است و تنها بازی با کلمات و شعار و تبلیغات به پشتیبانی رسانه های خاص به هنر این روزهای فرماندار دولت روحانی در شهرستان مسجدسلیمان تبدیل شده است.
انتظار می رفت در آستانه هفته دولت فرماندار مسجدسلیمان حداقل نشست خبری با خبرنگاران برگزار می کرد و اگر کاری برای مردم مسجدسلیمان انجام داده، آن را تشریح نماید و اگر هم کاری نکرده اند دلایل آن را با صداقت و شفافیت به اطلاع مردم برسانند، تا حسن نیت وی اثبات شود، هر چند در این نشست خبری جایگاهی برای خبرنگاران و رسانه های منتقد و سازنده وجود نخواهد داشت!
اکنون که در عصر متحول شده ارتباطات و گستردگی امکانات رسانه‌ای قرار داریم، جناب فرماندار بعنوان نماینده دولت تدبیر و امید در شهرستان مسجدسلیمان باید از آن چه که طی این یک سال انجام شده را به اطلاع مردم برسانند ولی امسال نیز احتمالاً همانند سال‌ گذشته با گزارش‌ها، رفتارها و اقدامات کلیشه‌ای و نمادین سپری خواهد شد البته اگر تا قبل از اتمام هفته دولت برنامه‌ای اعلام شود!
کاش با احساس مسئولیت جدی و ارایه عملکرد واقعی، حداقل امسال هفتهٔ دولتی متفاوت را سپری می‌کردیم انتظار تبریک هفتهٔ دولت از سوی مردم به دولتیان و دولتیان به خود، چیزی از دردهای مردم کم نمی‌کند. مردم ما عملکرد مؤثر می‌خواهند نه آمار کاغذی!