آقای استاندار؛ خوزستان فرصت انتصاب اشتباه را ندارد
آقای استاندار؛ خوزستان فرصت انتصاب اشتباه را ندارد

عصر اولین ها// محسن فرهادی باجولی؛ تی بین وزارت جهاد کشاورزی را در رزومه داشت، دکترای اقتصاد کشاورزی خوانده بود و متولد شده زادبوم خوزستان، گویی همه ویژگی های لازم را برای نشستن بر صندلی استانداری خوزستان دارد. حالا سومین ماهی است که خلیلیان سکان استانداری خوزستان را در دست گرفته و با صبوری و […]

عصر اولین ها// محسن فرهادی باجولی؛ تی بین

وزارت جهاد کشاورزی را در رزومه داشت، دکترای اقتصاد کشاورزی خوانده بود و متولد شده زادبوم خوزستان، گویی همه ویژگی های لازم را برای نشستن بر صندلی استانداری خوزستان دارد.

حالا سومین ماهی است که خلیلیان سکان استانداری خوزستان را در دست گرفته و با صبوری و حوصله هرچه تمام تر، گام بر می دارد.

نخستین بار بود که وزیری بر صندلی استانداری خوزستان می نشیند و بر اساس رزومه ای که داشت، امیدواری عجیبی به باورها نشسته بود. امید به تغییر و اصلاح متناسب با ساختار و وضعیت خوزستان که زخم خورده سومدیریت های زیادی به ویژه حلقه نرگس شده بود.

اما نه در اقدامات، اقدام عملی چشم گیری از وی دیده ایم نه در انتصابات، گویی صبر ایوب را در انتصاب مدیران در پیش گرفته است.

متاسفانه شنیده ها در اخباری که از گزینه های آقای استاندار برای کرسی های مهم استانداری در نظر گرفته و به گوش می رسد حاکی از تصمیمات عجیب و غریبی است که نه با سیاست شایسته سالاری همخوانی دارد نه ملاک تخصص و تجربه گرایی و نه نخبه پروری مد نظر قرار گرفته است.

البته با شناختی که از آقای خلیلیان وجود دارد بعید به نظر می رسد لیستی که از انتصابات احتمالی منتشر شده چندان واقعیت داشته باشد وگرنه مگر می شود وزارت را تجربه کرده باشی و در انتصاب مدیر به دنبال معاون بخشداری باشی؟ یا دکترای اقتصاد داشته باشی، عضو شورای عالی پول و اعتبار بوده باشی بعد برای معاون اقتصادی خودت در استانداری یک کارشناس ساده را برگزینی؟ آن هم در برهه ای که کشور در شرایط بحران اقتصادی است و انتصاب مدیر توانمند و با تجربه و کاربلد واجب تر از نان شبی است که اگر حواس مدیرت نباشد هر نانوایی یک قیمت به خورد مردم می دهد.

یا حوزه عریض و طویل فرهنگ با انبوه سلایق مختلف که نیاز به دیدگاهی فراجناحی دارد ، را شنیده ایم که فردی قرار است مدیریت امور را به دست بگیرد که به قول سردار سلیمانی معتقد است ” من و رفقای خودم، من و مریدای خودم”

باران ببارد بحران می شود، نبارد هم بحران می شود، آقای خلیلیان کوتاه کنم؛* معضل اصلی که در خوزستان وجود داشته و بحران پشت بحران خوزستان را سوژه عام و خاص می کرد نه شرایط خوزستان بلکه گماشتن مدیران ناکارآمد، ناتوان و غیر متخصصی است که بلد نبودند در مواجه با شرایط چه رفتاری انجام دهند و همین شد که خوزستان در چنین وضعیتی قرار گرفته است.*

آقای خلیلیان؛ تزریق مدیران خارج از استانداری به استانداری کار اشتباهی بود که در دوران آقای شریعتی تجربه شد و ورود بیش از ۱۷۰ نفر به استانداری از جمله بالای ۲۰ مدیر ستادی، چیزی جز عقب ماندگی و فرصت سوزی که ناشی از نابلدی مدیران انتصابی بود عایدی برای مردم نداشت. شما لطفا یا به کارشناسان با تجربه استانداری که سربازان اصلی اجرای سیاست های دولت هستند و اشراف کافی به وضعیت استان و قوانین موجود دارند اعتماد کنید یا اگر قرار است مدیرانتان را خارج از پوسته استانداری انتخاب کنید از مدیرانی که در زمان مدیریت کلان خود در وزارتخانه همراه شما بوده اند انتخاب کنید نه کارشناس ساده فلان اداره یا بخشدار بهمان شهر! خوزستان در شرایط حساسی است، انتصاب هر مدیر نابلد، خسارتی جبران ناپذیر به همراه دارد.