آمادگی انتظامی و امنیتی در مرزهای خوزستان برای اربعین
آمادگی انتظامی و امنیتی در مرزهای خوزستان برای اربعین
جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا: در بخش مربوط به انتظامی و امنیتی همکاران ما پیش بینی‌های لازم را اندیشیده‌اند وآمادگی کامل برای ماموریت اربعین دارند.

سردار محمد شرفی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه گفت : با توجه به نزدیک شدن به مراسم راهپیمایی اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) طبیعتاً فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی یکی از سازمان‌هایی است که در این ماموریت نقش بسیار موثر و تعیین کننده‌ای دارد.

وی افزود: پلیس همه ساله طرح‌های متنوع و مختلفی را در بخش‌های مختلف طراحی و تدوین می‌کند و آماده استقبال از زائران عزیز اباعبدالله الحسین (ع) می‌شود.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا ادامه داد: خوشبختانه آمادگی در حوزه شد آمدی و ترافیکی طرح‌ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته و با طرح‌های جدید نقص‌ها برطرف شده و گره‌های ترافیکی و تجمع انسانی امسال نسبت به سال‌های قبل بهتر خواهد شد.

سردار شرفی اضافه کرد: در بخش مربوط به انتظامی و امنیتی همکاران ما پیش بینی‌های لازم را اندیشیده‌اند و طراحی‌ها، سازماندهی و آموزش کارکنان انجام گرفته و آمادگی کامل برای انجام ماموریت اربعین را دارند.

وی عنوان داشت: در حوزه مربوط به مرزبانی همکاران ما ارتباطات بسیار خوبی با طرف مقابل در کشور عراق دارند و همکاری‌های مربوط به ماموریت راهپیمایی اربعین حسینی را با همدیگر تفاهم و توافق کردند.

رئیس قرارگاه اربعین فراجا گفت: در حوزه خدمات گذرنامه با توجه به تفاهماتی که بین وزرای کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق صورت گرفته برنامه‌ریزی بسیار خوبی شده و اشکالات و نقص‌های سال گذشته در خصوص خدمات گذرنامه‌ای حل شده است.

وی گفت: در حوزه زیرساختی اعم از ارتباطات و فناوری، آمادی، مسائل مربوط به عمرانی، استقراری و سوله سازی نیز مشکلاتمان نسبت به سال گذشته برطرف شده است.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا با بیان اینکه امسال قرار شده که اتباع خارجه نیز برای راهپیمایی اربعین حسینی از مرز چذابه تردد داشته باشند، اظهار داشت: امیدوارم این هماهنگی و درایتی که امسال در فرماندهی انتظامی و مرزبانی خوزستان می‌بینیم و تعامل بسیار خوب و منطقی که بین انتظامی و سایر کمیته‌ها به ویژه استاندار محترم وجود دارد مشکلات سال‌های گذشته بر طرف شود.

  • منبع خبر : صدا و سیما