اجرای زنده موسیقی اقوام مختلف خوزستان در کنار شط کارون … !؟
اجرای زنده موسیقی اقوام مختلف خوزستان در کنار شط کارون … !؟

سایت خبری شهر اولین ها//یازده گروه موسیقی در “شب های موسیقی نواحی خوزستان” در اهواز به اجرای آثار محلی، سنتی و کلاسیک خود می پردازند. “شب های موسیقی نواحی خوزستان” با هدف همدلی و همجواری اقوام از دوم تا دهم مهرماه ۱۳۹۴ در اهواز برگزار می شود. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها ، […]

سایت خبری شهر اولین ها//یازده گروه موسیقی در “شب های موسیقی نواحی خوزستان” در اهواز به اجرای آثار محلی، سنتی و کلاسیک خود می پردازند. “شب های موسیقی نواحی خوزستان” با هدف همدلی و همجواری اقوام از دوم تا دهم مهرماه ۱۳۹۴ در اهواز برگزار می شود.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها ، کلیه گروههای موسیقی در شب های موسیقی نواحی خوزستان اجراهای خود را در تالار اجتماعات سازمان صنایع و معادن خوزستان واقع در بلوار پاسداران روبروی خیابان زیتون اجرا می کنند.
مدیر و تهیه کننده شب های موسیقی نواحی خوزستان با اعلام خبر برگزاری این دور از شب های موسیقی نواحی خوزستان گفت: خوزستان دارای وی‍‍ژگی های منحصر به فردی در سطح جهان است. به واسطه وجود تنوع گویش در خوزستان شاهد موسیقی های متنوع خاص اقوام ساکن در خوزستان هستیم.
سعید حسین پور افزود: خوشحالم که استاندار خوزستان و به تبع آن بعضی از مدیران فرهنگی دید بسیار خوبی به موسیقی دارند و شرایط را فراهم کردند تا در آغازین روز هفته دفاع مقدس و تقارن دو عید سعید قربان و غدیر شب های موسیقی نواحی خوزستان برگزار شود.
وی بیان کرد: در شب های موسیقی نواحی خوزستان گروههای مختلفی که از فعالیت های قابل توجهی برخوردار بودند دعوت به عمل آمده است. همه گروهها را از شهرستان های خوزستان دعوت کردیم تا اجرایی با گویش خود داشته باشند.
حسین پور یادآور شد: علاوه بر اجرای گروها در دو بخش ساعت ۱۸ تا ۲۰ و ۲۰ تا ۲۲ شاهد اجرای میان برنامه هایی هستیم.
درجشنواره شب های موسیقی نواحی خوزستان گروههای محلی آوا از دزفول، آریاگان از بهبهان، بندری خلیج فارس از ماهشهر، سنتی دلکش از اهواز، لری گلونی، شمس از شوشتر، عربی میسان، مهرآیین بختیاری، سنتی تنبک نوازان از اهواز و چکاوک بختیاری اجرا دارند.
اجرای دونوازی سنتور و تنبک با حضور سیاوش آریامنش از دیگر ویژه برنامه های شب های موسیقی نواحی خوزستان است.
مرجع:خوزنیوز