اجرای طرح ساماندهی دانش‌آموزان عشایر بازمانده از تحصیل خوزستان
اجرای طرح ساماندهی دانش‌آموزان عشایر بازمانده از تحصیل خوزستان

موسوی از اجرای طرح ساماندهی دانش آموزان عشایر بازمانده از تحصیل خوزستان خبر داد و گفت: در این راستا با راه‌اندازی هنرستان کشاورزی گامی مهم در مسیر تحول خدمات حوزه آموزش و پرورش و ایجاد تحولی در رونق کشاورزی استان برداشته می‌شود.

«سید هدایت‌الله موسوی»با بیان اینکه طرح ساماندهی دانش‌آموزان عشایر بازمانده از تحصیل در استان خوزستان آغاز شده است اظهار کرد: این طرح با همکاری مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی شهرستان دزفول وابسته به سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان اجرا می‌شود.

مدیرکل امور عشایر خورستان افزود: قرارداد مربوط به این طرح امضا شده و با هدف تحصیل دانش‌آموزان عشایر از پایه یازدهم در هنرستان کشاورزی فعالیت خود را آغاز کرده است و همچنین با اجرای آن، گامی مهم در مسیر تحول خدمات حوزه آموزش و پرورش استان خوزستان برداشته می‌شود و زمینه را جهت ایجاد تحولی در رونق کشاورزی خوزستان فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی دانش‌آموزان عشایر بازمانده از تحصیل در استان خوزستان امکان تحصیل در رشته‌های امور زراعی، امور دامی و ماشین‌آلات کشاورزی را برای دانش آموزان عشایری استان فراهم می‌کند ادامه داد: هزینه‌های خوابگاه و تسهیلات دانش‌آموزان عشایری استان خوزستان بر عهده سازمان امور عشایر کشور و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی است.

موسوی با اشاره به تامین اعتبارات و تسهیلاتی بانکی زنجیره گوشت قرمز عشایر استان خوزستان تصریح کرد: پنج میلیارد تومان تسهیلات بانکی از ماده ۱۰ و ۱۲ قانون زنجیره گوشت قرمز به تامین زنجیره گوشت قرمز عشایر خوزستان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه تاکنون یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از این اعتبارات، جذب نهایی شده و در اختیار عشایر استان خوزستان قرار گرفته است عنوان کرد: از محل تسهیلات بند (ب) صندوق توسعه ملی نیز ۱۹ میلیارد تومان برای تامین علوفه و تکمیل زنجیره گوشت قرمز، به عشایر استان خوزستان اختصاص یافته است.

  • منبع خبر : شبستان