احتمال اعتراض کارکنان شهرداری مسجدسلیمان بعلت عدم پرداخت حق بیمه چندماهه
احتمال اعتراض کارکنان شهرداری مسجدسلیمان بعلت عدم پرداخت حق بیمه چندماهه
عدم پرداخت چندین ماه حق بیمه پرسنل شهرداری مسجدسلیمان موجب اعتراض برخی از آنان شده است.

عصر اولین ها// وضعیت بیمه درمانی کارکنان شهرداری از جمله دغدغه های اصلی و مهم پرسنل به شمار می رود. با این حال عدم پرداخت سه ماه حق بیمه کارکنان شهرداری موجب شده تا روند درمان برخی از آنان با اختلال همراه شود.

به گزارش عصر اولین ها، سرپرست شهرداری مسجدسلیمان طی نامه ای به سرپرست فرمانداری از کاهش درآمدهای شهرداری در دوماه ابتدایی امسال و تأخیر در پرداخت حق بیمه پرسنل خبر داد. وی در این نامه به مشکلات درمانی و سلامت کارکنان اشاره داشته و از تحصن و اعتصابات احتمالی کارگری سخن گفت. موضوعی که البته سرپرست شهرداری پرداخت حق بیمه را در ماههای آتی به وصول درآمدهای جاری یا عوارض ارزش افزوده منوط نموده است.

جای سوال دارد که با وجود واریزی های چند ۱۰ میلیاردی به حساب شهرداری طی ماههای اخیر و پول پاشی های مکرر سرپرست شهرداری، چه موضعی مهم تر از حق بیمه پرسنل بوده است؟ آیا بهتر نبود تا این موضوع در اولویت پرداختی ها قرار گیرد تا در بحبوحه مشکلات معیشتی واقتصادی کارگران، روند درمانی آنان و خانواده شان با اختلال همراه نشود؟

با این حال در قانون رسیدگی به تخلفات اداری نیز مجازات های مختلفی برای انواع تخلفات اداری در نظر گرفته شده است. از آن جمله می توان به عزل و نصب های متعدد در ماههای اخیر اشاره داشت که طی نامه مورخ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ مدیرکل بازرسی عملکرد استانداری نیز به آن اشاره شده است. موضوعی که بهمراه دیگر تخلفات و سهل انگاری در انجام وظایف محول شده (مطابق بند ۱۴ ماده ۸ فصل دوم قانون رسیدگی به تخلفات اداری) در صورت پیگیری «هیأت رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان» می تواند مجازات های مختلفی از جمله حکم انفصال از خدمت را برای سرپرست شهرداری در پی داشته باشد.