احتمال افزایش موارد ابتلا به کرونا در خوزستان
احتمال افزایش موارد ابتلا به کرونا در خوزستان

عصر اولین ها// رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت :طبق بررسی میدانی، میزان رعایت دستورالعملهای بهداشتی در استان حدود ۶۰ درصد یعنی پایین است . معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: میزان استفاده از ماسک در مناطق مرکزی شهر‌ها حدود ۷۳ درصد، اما در مناطق حاشیه‌ای، حدود ۳۰ درصد است که در مجموع […]

عصر اولین ها// رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت :طبق بررسی میدانی، میزان رعایت دستورالعملهای بهداشتی در استان حدود ۶۰ درصد یعنی پایین است .

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: میزان استفاده از ماسک در مناطق مرکزی شهر‌ها حدود ۷۳ درصد، اما در مناطق حاشیه‌ای، حدود ۳۰ درصد است که در مجموع می‌توان گفت میزان استفاده از ماسک حدود ۶۰ درصد و بسیار پایین است.

دکتر سید محمد علوی افزود: میزان رعایت دستورالعملهای بهداشتی در برخی شهر‌های استان از جمله هویزه، دشت‌آزادگان، شادگان، آبادان، هندیجان، مسجدسلیمان، باغملک، هفتکل و باوی ناامیدکننده است.

وی گفت: متوسط رعایت دستورالعملهایبهداشتی بر اساس خوداظهاری مراکز بهداشت شهرستان‌ها ۷۷ درصد است، اما طبق بررسی میدانی، حدود ۶۰ درصد است و نگرانی ما از این است که در روز‌های آینده شاهد بروز موارد بیشتری از بیماری باشیم. اگر وضعیت به همین شکل باشد، از روند بیماری جلوگیری نمی‌شود.

علوی افزود : میزان استفاده از ماسک در مناطق مرکزی شهر‌ها حدود ۷۳ درصد، اما در مناطق حاشیه‌ای، حدود ۳۰ درصد است که در مجموع می‌توان گفت میزان استفاده از ماسک حدود ۶۰ درصد و بسیار پایین است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت : میزان رعایت تهویه مطلوب نیز در مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی در شهر‌های شادگان، آبادان، هفتکل، باوی و باغملک و خرمشهر پایین است. میزان رعایت بهداشت فردی نیز در مراکز تهیه و توزیع در این شهرستان‌ها پایین است. میزان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در این شهر‌ها نیز پایین است. میزان استفاده از ماسک توسط کارکنان مراکز شادگان، هویزه، هفتکل، دشت‌آزادگان نیز پایین بوده است.

وی تصریح کرد: متوسط رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات خوزستان ۸۷ درصد است، اما در برخی شهر‌ها از جمله مسجدسلیمان، دشت‌آزادگان، باغملک، بندر ماهشهر و رامشیر فوق‌العاده پایین است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: میزان استفاده از ماسک توسط خدمت‌دهندگان در واحد‌های اداری در دشت‌آزادگان، باغملک، شرق اهواز و هفتکل نیز پایین است. میزان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در ادارات نیز از ۹۷ درصد در هفته قبل به ۹۱ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه میزان رعایت فاصله‌گذاری در بانک‌های برخی شهرستان‌ها پایین است، عنوان کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هندیجان، دشت‌آزادگان و کارون بسیار کمتر از ۷۰ درصد است.

  • منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیما