از تنور وعده های دولت به مسجدسلیمان هنوز نانی بیرون نیامده است
از تنور وعده های دولت به مسجدسلیمان هنوز نانی بیرون نیامده است

شهر اولین ها//امروز بیش از 3 سال از عمر دولت یازدهم و 30 ماه از وعده رییس جمهور برای تکمیل این پروژه ها و بحث اشتغال در شهرستان مسجدسلیمان می گذردحسن روحانی رییس دولت یازدهم در اولین سفر استانی خود در دی ماه 92 به خوزستان آمد و همراه با خود یک چمدان وعده رنگارنگ […]

شهر اولین ها//امروز بیش از 3 سال از عمر دولت یازدهم و 30 ماه از وعده رییس جمهور برای تکمیل این پروژه ها و بحث اشتغال در شهرستان مسجدسلیمان می گذردحسن روحانی رییس دولت یازدهم در اولین سفر استانی خود در دی ماه 92 به خوزستان آمد و همراه با خود یک چمدان وعده رنگارنگ آورد یکی از این وعده ها در خصوص اشتغال مسجدسلیمان بود..

روحانی گفته بود در مسجد سليمان طرح‌هايي از جمله آلومينيوم و پتروشيمي وجود دارد که دولت بايد براي تکميل اين طرح‌ها اقدام کند و اين براي سرعت اشتغال در اين شهرستان مؤثر خواهد بود.

امروز بیش از 3 سال از عمر دولت یازدهم و 30 ماه از وعده رییس جمهور برای تکمیل این پروژه ها و بحث اشتغال در این شهرستان می گذرد ولی هنوز پتروشیمی و آلومینیوم مسجدسلیمان نه تکمیل شده اند و نه تاثیری در روند بیکاری شهرستان داشته اند، بیکاری ایی که از آن با نرخ 43 درصد در مسجدسلیمان یاد می شود.

* وضعیت مسجدسلیمان به هیچ‌وجه قابل قبول نیست

این موضوع به قدری اهمیت داشت که استاندار جدید خوزستان که برای آشنایی با پانسیل ها و چالش های استان سفرهای درون استانی ترتیب داده است، اولین سفر خود را به مسجدسلیمان و بازدید از روند این پروژها اختصاص داد.

غلامرضا شریعتی در بازدید از پروژه ساخت پتروشیمی و کارخانه آلومینیوم‌سازی مسجدسلیمان با انتقاد از وضعیت موجود این شهر اظهار کرد: شرایط شهری که جز بزرگترین و اصلی‌ترین منابع تامین کننده انرژی، نفت و گاز، آب و… است نباید به این‌گونه باشد.

وی با بیان اینکه وضعیت شهرستان مسجدسلیمان به هیچ‌وجه قابل قبول نیست افزود: امیدواریم این پروژه‌ها با تلاش‌های نیروهای ماهر به بهره‌برداری برسد.

تا کنون اظهارات و وعده های زیادی در خصوص زمان تکمیل و بهره برداری این پروژه ها داده شده است از افتتاح فاز نخست بعضی پروژه ها تا پایان سال 95 تا اشتغال 300 نفری با بهره برداری لکن هنوز آبی از این وعده ها برای مردم مسجدسلیمان گرم و چیزی عاید آنان نشده است.

* امیدواریم مراحل ساخت پروژه ها تسریع پیدا کند

فرماندار مسجدسلیمان روز گذشته در تازه ترین اظهارنظر در مورد روند تکمیل این پروژه ها گفت: روند ساخت فرودگاه مسجدسلیمان و کارخانه آلومینیوم این شهرستان مطلوب است و امیدواریم با سفری که استاندار جدید به این شهرستان داشت، مراحل ساخت آن‌ها نیز تسریع پیدا کند.

علیرضا گورویی در خصوص روند ساخت کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان عنوان کرد: کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا پایان سال فاز اول آن را به بهره‌برداری برسانیم.

* کار در پتروشیمی مسجدسلیمان روند کندی دارد

هرچند فرماندار مسجدسلیمان در خصوص روند پتروشیمی این شهرستان سخنی نگفت ولی در این رابطه نماینده سابق مردم مسجدسلیمان در مجلس در گفتگو با خبرنگار رهیاب ضمن انتقاد از وعده های عملی نشده دولت در این شهرستان اظهار کرد: کار در پتروشیمی مسجدسلیمان روند کندی دارد تامین منابع و مدیریت آن با مشکل روبرو است دولت باید حمایت جدی از پتروشیمی مسجدسلیمان انجام دهد.

اسماعیل جلیلی در خصوص عملکرد کلی دولت یازدهم در سفر به خوزستان گفت: دولت نتوانست اهداف مورد نظر از این سفر را تامین کند یک نمونه آن مشکلات زیست محیطی خوزستان و معضل اشتغال است.

* موانع جدی هم بر سر راه آلومینیوم مسجدسلیمان وجود دارد

نماینده سابق مردم مسجدسلیمان در مجلس گفت: بخشی از وعده های دولت به مسجدسلیمان عملیاتی شد بخشی هم نشد مثلا در بحث کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان وضعیت رو به رشدی داریم هرچند موانع جدی هم بر سر راه وجود دارد.

امروز درحالی وضعیت آلومینیوم و پتروشیمی در مسجدسلیمان هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است که دولت یازدهم سال آخر خود را سپری می کند و کارخانه های بعضا رگ و ریشه دار یکی پس از دیگری در کشور تعطیل می شوند و یا به سراشیبی ورشکستی می روند.

دولت تدبیر و امید که با محوریت اقتصاد شعارهایش برای انتخابات 92 را سازماندهی کرده بود در طول سه سال گذشته از تحقق بخشیدن به وعده هایش یا صرف نظر کرده و یا ناتوان است وعده های که نور امید را در دل مردم مناطق محروم روشن کرده بود.

در خصوص چرایی تحقق نیافتن این وعده ها تفاسیر متعددی از سوی کارشناسان موافق و مخالف دولت نیز مطرح شده است مثلا اینکه هم و غم دولت سیاست خارجی آن هم در رابطه برقرار کردن با کشورهای غربی است و همین موضوع باعث شده است که وعده ها روی زمین بماند و…

در چنین شرایطی و در سال آخر دولت، روحانی که دستاورد قابل ملموسی برای ارائه به افکار عمومی ندارد با بحران جدی مواجه شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شبکه اطلاع رسانی رهیاب، تاریخ انتشار: