استاندار خوزستان:انجام یک خرید یا معامله در استان، تضمین کننده ایجاد شغل، کاهش بزهکاری و مهاجرت است
استاندار خوزستان:انجام یک خرید یا معامله در استان، تضمین کننده ایجاد شغل، کاهش بزهکاری و مهاجرت است

سایت خبری شهر اولین ها//استاندار خوزستان خطاب به مدیران صنایع فولاد خوزستان گفت: اگر شما نگران شرکت خود هستید ما هم نگران مردم استان هستیم و در حال انجام اقداماتی هستیم که آسایش و آرامش مردم ما را فراهم کند که نمونه بارز این اقدامان همین بخش‌نامه خرید کالاها و خدمات داخلی است که با […]

سایت خبری شهر اولین ها//استاندار خوزستان خطاب به مدیران صنایع فولاد خوزستان گفت: اگر شما نگران شرکت خود هستید ما هم نگران مردم استان هستیم و در حال انجام اقداماتی هستیم که آسایش و آرامش مردم ما را فراهم کند که نمونه بارز این اقدامان همین بخش‌نامه خرید کالاها و خدمات داخلی است که با اجرای آن می‌توانیم اقتصاد استان را متحول کنیم.
عبدالحسن مقتدایی در نشستی که امروز، ۲ شهریورماه با حضور مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در محل این شرکت برگزار شد، اظهار کرد: این بازدیدها به منظور بررسی و شناسایی واحدهایی که در اجرای بخش نامه خرید کالا و خدمات داخلی نقش اساسی دارند، انجام می‌شود؛ صنایع فولاد همانند شرکت ملی حفاری ایران و سایر صنایع دیگر استان، با اجرای این طرح می‌توانند در رونق اقتصادی استان تاثیر فراوانی داشته باشد.
وی افزود: ۸ شرکت بزرگ خوزستان را برای اجرای بخش‌نامه خرید کالا و خدمات داخلی هدف قرار داده‌ایم؛ هر شرکتی از این تعداد به فراخور ظرفیت خود باید کالاها و خدمات خود که در استان موجود است را از داخل تامین کنند.
مقتدایی تصریح کرد: با افزایش ظرفیت تولید شرکت می‌توانیم میزان خرید خود را از کالاها و خدمات استان تا ۲۰ درصد افزایش دهیم و هر معامله‌ای که در استان انجام شود، ۹ درصد از ارزش افزوده آن به عنوان درآمدهای خوزستان محسوب خواهد شد.
وی عنوان کرد: اگر بخشنامه را در قالب بخش‌های پیش بینی شده اجرا کنیم، می‌توانیم تا پایان امسال ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشیم؛ این مبلغ معادل اعتبارات تملک و دارایی‌های استانداری در سال جاری است که با این درآمدها شهرها و روستاها آباد شده و نتیجه آن در امنیت اجتماعی استان نمایان خواهد شد.
استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: ما اکنون بیش از هر چیزی نگران مسایل اجتماعی هستیم و با ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی می‌توانیم انحرافات اجتماعی را به حداقل برسانیم. بنابراین حتی انجام یک خرید یا معامله در استان، تضمین کننده ایجاد یک شغل، کاهش بزهکاری و مهاجرت است.
مقتدایی افزود: با هر خرید از خارج از استان یعنی فرصت رونق اقتصادی را از خوزستان گرفته‌ایم و نتیجه آن بزهکاری است که امنیت اجتماعی را بهم می‌ریزید و تبعات آن حتی به صنایع استان نیز ضربه وارد می‌کند.
وی بیان کرد: به طور نمونه در سال‌های گذشته مردم شادگان برای امرار معاش فقط از یک تالاب برخوردار بودند اما از وقتی که تالاب دچار بحران زیست محیطی شد، مردم نیز در امرار معاش دچار مشکل شدند؛ با ایجاد بندر تجاری و استمرار بیش از ۱۰۰ شناور در این بندر در ظرف سه ماه گذشته، اشتغال فراوانی در منطقه ایجاد و شاهد کاهش ۲۸ درصدی سرقت در این شهرستان هستیم.
در ادامه این جلسه، جمال عالمی‌نیسی مشاور اجرایی استاندار خوزستان اظهار کرد: هدف از بازدید از صنایع ویژه استان، اهتمام برای اجرای بخش نامه استاندار مبنی بر خرید کالا و خدمات داخل استان است؛ اجرای این بخش نامه می‌تواند تبعات مثبتی از قبیل ایجاد اشتغال، سرمایه، توسعه اقتصادی، عمران استان و در نهایت تقویت امنیت اجتماعی را به دنبال داشته باشد.
وی افزود: در صنایعی مانند فولاد که در چهار ماهه امسال ۴۶۰۰ میلیارد تومان خرید داخلی داشته‌اند، ۴۵۰ میلیارد تومان ارزش افزوده آن است؛ یعنی رقمی قابل توجه که می تواند تحولی در استان ایجاد کند.