سخنی با رئیس ستاد بحران شهرستان؛ استفاده از ظرفیت های منطقه ای و محلی جهت مدیریت بحران آتش سوزی مراتع
سخنی با رئیس ستاد بحران شهرستان؛ استفاده از ظرفیت های منطقه ای و محلی جهت مدیریت بحران آتش سوزی مراتع

شهر اولین ها// ظهر امروز خبر ناگوار آتش سوزی های چندباره در مراتع کشاورزی حوالی مسجدسلیمان موجب شد تا در گرمای بیش از 45 درجه این روزهای شهرستان عوامل آتش نشانی سریعاً به محل حادثه اعزام شوند و به هرشکلی که بود این آتش سوزی مهار گردید. به گزارش شهر اولین ها، آتش سوزی چندین […]

شهر اولین ها// ظهر امروز خبر ناگوار آتش سوزی های چندباره در مراتع کشاورزی حوالی مسجدسلیمان موجب شد تا در گرمای بیش از 45 درجه این روزهای شهرستان عوامل آتش نشانی سریعاً به محل حادثه اعزام شوند و به هرشکلی که بود این آتش سوزی مهار گردید.

به گزارش شهر اولین ها، آتش سوزی چندین باره مراتع حوالی مسجدسلیمان که اینبار در حوالی کیلومتر 15 جاده مسجدسلیمان-گلگیر و در روستای مازمار ( روستای طایفه نصیر) رخ داد موجب گردید که بیش از دهها هکتار از زمین های این منطقه طعمه حریق شود و تلاش نیروهای امدادی منطقه ،فعالین محیط زیست و آتش نشانی در نهایت موجب خاموش نمودن آتش گردید اما بخش زیادی از مراتع و زمین کشاورزی این منطقه طعمه حریق شد.

12 (1)12 (3)

با تمام این تفاسیر و رخ دادن چندباره آتش سوزی های اینچنینی در منطقه تدبیر جدی مسئولین امر و ستاد بحران شهرستان را می طلبد که با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل منطقه ای و محلی به مدیریت و کنترل بحرانهایی اینگونه کمک شایانی خواهد نمود. استفاده از بالگرد آب پاش در هنگام آتش سوزی های گسترده مراتع که بعضاً خارج از منطقه مرکزی شهرستان رخ می دهد با توجه وجود مرکز هوانیروز در شهرستان و تعاملات سازنده با ستاد بحران شهرستان می توان از پتانسیل موجود در راستای اطفاء حریق مراتع استفاده ای بهینه داشت. از طرفی دیگر دستگاههای عضو ستاد بحران نیز با تخصیص نیروها و عوامل اجرایی آماده باش در شرایط اضطراری جهت مهار آتش سوزی و ارائه آموزش های لازم در زمینه چگونگی برخورد با آتش و مهار آن می توانند نقش موثری در راستای مقابله با آتش سوزی ها ایفا نمایند.

با این حال امیدواریم تا با مدیریت صحیح منابع و پتانسیل موجود در آینده کمتر شاهد آتش سوزی های گسترده در سطح مراتع و مناطق مختلف شهرستان باشیم.

تصاویر:هوشنگ عالی نسب