استقلال خوزستان زودتر از این‌ها می‌توانست صعود را مسجل کند
استقلال خوزستان زودتر از این‌ها می‌توانست صعود را مسجل کند
یک پیشکسوت فوتبال معتقد است: شانس بقای نفت آبادان در لیگ برتر از مس کرمان بیشتر است.

منصور ربیعه در ابتدا درباره میزان شانس استقلال خوزستان نسبت به فجرسپاسی برای صعود به لیگ برتر، اظهار کرد: در این فصل چندین فرصت نصیب استقلال خوزستان شد که متأسفانه از دست رفت. فرصت‌هایی که اگر از آن‌ها به درستی استفاده می‌شد کار برای صعود این تیم به اما و اگر به هفته پایانی کشیده نمی‌شد.

البته شانسی که استقلال خوزستان آورد این بود که رقبای اصلی آن نیز در هفته‌هایی که استقلال امتیاز از دست می‌داد، امتیازات لازم را به دست نمی‌آوردند. در غیر این صورت من فکر نمی‌کردم استقلال خوزستان همچنان شانس صعود داشته باشد.

* استقلال خوزستان استرس دارد

وی ادامه داد: اکنون هم صعود استقلال خوزستان و فجرسپاسی به صورت ۵۰-۵۰ است. یعنی هر دو به صورت مساوی از شانس صعود برخوردار هستند که باز هم بستگی به دو تیم دارد که در دو بازی باقی‌مانده چگونه امتیاز بگیرند.

به نظر من استقلال خوزستان زودتر از این‌ها می‌توانست صعود خود را مسجل کند اما متأسفانه بازی با تیم‌های پایین جدولی را که دلیل آن را هم نمی‌دانم از دست داد و به نظر من با توجه به این شرایط اکنون استقلال خوزستان در استرس به سر می‌برد و نباید می‌گذاشت کار به اینجا برسد.

 البته حتما اتفاقاتی رخ داده که استقلال خوزستان نتوانست در بازی با تیم‌های پایین جدول امتیازات لازم را کسب کند و باید این موضوع ریشه‌یابی شود.

* از دقیقی باید الگوبرداری شود

این پیشکسوت فوتبال با اشاره به صعود و قهرمانی بی حرف و حدیث شمس‌آذر قزوین گفت: به نظر من مسوولان این باشگاه باید به سعید دقیقی افتخار کنند. البته باشگاه شمس‌آذر یک مجموعه کامل است و وقتی یک باشگاه بخواهد موفق شود تمام عوامل از رأس کار گرفته تا حتی تدارکات تیم همه باید همدل کار کنند تا کار اثرگذاری ارائه شود.

من معتقدم شمس‌آذر می‌تواند الگویی برای سایر باشگاه‌ها باشد. این تیم با بازی‌های خوب و تعداد گل‌های بالا توانست لیگ برتری شود و به نظرم باید از دقیقی و تیمش الگوبرداری شود.

* ویسی را بازی دادند

وی در ادامه با اشاره به وضعیت صنعت نفت آبادان و میزان شانس آن برای بقا در لیگ برتر نیز اظهار کرد: خیلی خوشحالم که عبدالله ویسی با نفت آبادان توانسته نتیجه بگیرد و او باعث افتخار استان خوزستان است.

خوش حالم که یک مربی خوزستانی توانسته با تیمی که پیش از او سه مربی مشغول به فعالیت بودند اما موفق عمل نکردند این گونه موفق باشد.

 نظر من این است که تنها اشتباه عبدالله ویسی در بازی با استقلال تهران رقم خورد که با توجه به بحث‌هایی که میان او و ساپینتو به وجود آمد، ویسی با اظهارنظرهایی که داشت خودش و تیمش را وارد حاشیه کرد و من فکر می‌کنم اینکه نفت نتوانست امتیاز کامل بازی با ذوب‌آهن را کسب کند نتیجه همین حواشی بود و به نظر من ویسی ضربه ای تنش‌ها را خورد.

او باید صعه صدر خود را بالا می‌برد و اگر صحبتی داشت بعد از پایان مسابقات لیگ مطرح می‌کرد. ویسی نباید وارد این بازی می‌شد و من فکر می‌کنم با این حواشی ویسی را بازی دادند و او را از ریل موفقیت دور کردند.

ربیعه خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم نفت آبادان می‌تواند در لیگ برتر بماند و دست خودش است. زیرا بازی مس کرمان مقابل سپاهان سخت‌تر است و این شانس ۷۰ به ۳۰ به سود نفت آبادان است. فرمول بازی می‌گوید: سپاهان قاعدتاً برنده بازی با مس کرمان است و با توجه به بازی‌های ضعیف هفته‌های آخر گل‌گهر به نظر من نفت می‌تواند از این بازی حداقل یک تساوی بگیرد و بقای خودش را تثبیت کند.

* تغییرات مکرر به باشگاه‌های نفتی خوزستان ضربه زد

وی در پاسخ به این سؤال که چرا باید تکلیف باشگاه لیگ برتری خوزستان برای بقا به اما و اگر کشیده شود، گفت: عوامل زیادی در این موضوع دخیل هستند. متأسفانه بودجه کمی به باشگاه‌های نفتی اختصاص پیدا کرد و همین بر مشکلات دو تیم اضافه شد و وقتی پول نباشد نه می‌توان بازیکن خوب جذب کرد، نه می‌توان به موقع به بازیکنان پرداختی داشت.

ضمن اینکه باشگاه‌ها باید مربی را انتخاب کنند که مطمئن باشند با او تا آخر فصل ادامه خواهند داد و چیزی که این فصل به دو تیم نفتی ضربه زد تغییرات مکرر در کادر فنی و کادر مدیریتی‌شان بود.

موضوعی که منتج به این شد که نفت مسجدسلیمان سقوط کند و نفت آبادان هم کارش برای بقا به هفته پایانی کشیده شود.

  • منبع خبر : ایسنا