اعضای شورا از اختیارات قانونی خود برای صدور حکم شهردار منتخب استفاده کنند +تصویر
اعضای شورا از اختیارات قانونی خود برای صدور حکم شهردار منتخب استفاده کنند +تصویر

تبصره ۳ ماده ۸۰ قانون شوراها راه برون رفت شهرداری مسجدسلیمان از شرایط موجود/ استانداران موظفند حکم شهردار معرفی شده را ظرف مدت ده روز صادر نمایند/ پایان بلاتکلیفی ها در شهرداری مسجدسلیمان در گرو رأی اصرار اعضای شورای شهر

عصر اولین ها// در شرایطی که حدود ۶۰ روز از انتخاب ابراهیم جعفری شهنی بعنوان شهردار مسجدسلیمان می گذرد تاکنون حکم وی از سوی استاندار خوزستان صادر نشده است. این در حالی است که شورای شهر مسجدسلیمان می تواند بر اساس تبصره ۳ ماده ۸۰ قانون شرح وظایف شورای شهر بر انتخاب خود اصرار ورزد تا حکم شهردار منتخب هر چه سریعتر صادر شود.

به گزارش عصر اولین ها، در حالی که شهرداری مسجدسلیمان روزهای نابسامان و بلاتکلیفی را پشت سر می گذراند صدور حکم شهردار منتخب در هاله ای از ابهام قرار دارد. این در حالی است که استانداران موظفند حکم شهردار معرفی شده را ظرف مدت ۱۰ روز صادر نمایند. از طرفی تبصره ۳ ماده ۸۰ قانون وظایف شورای شهر اصرار بر صدور حکم شهردار منتخب را از جمله وطایف اعضای شورای شهر بر شمرده است.

مطابق تبصره فوق الذکر «شورای شهر براساس ضوابط و شرایط احراز صلاحیت شهرداران مندرج در آیین نامه مصوب این قانون، شهردار مورد نظر خود را انتخاب می کند. وزیر کشور و استانداران موظفند حکم شهردار معرفی شده را ظرف مدت ده روز صادر نمایند. در صورتی که وزیر کشور یا استاندار، شهردار معرفی شده را واجد شرایط تعیین شده نداند، مراتب را با ذکر دلیل و مستندات به شورای شهر منعکس می نماید، در صورت اصرار شورای شهر بر نظر قبلی خود و عدم صدور حکم شهردار، موضوع توسط شورای شهر به هیأت حل اختلاف ذی ربط ارجاع خواهد شد.
هیأت مذکور ظرف پانزده روز مکلف به تصمیم گیری بوده و تصمیم آن هیأت برای طرفین ( وزارت کشور و شورای اسلامی شهر) لازم الاجراء می باشد. چنانچه در مدت مقرر، هیأت حل اختلاف نظر خود را اعلام ننماید، نظر شورای شهر متبع خواهد بود و شهردار می تواند اختیارات قانونی خود را اعمال و اجراء نماید.

با این حال انتظار می رود تا شورای شهر مسجدسلیمان از اختیارات قانونی خود نسبت به رأی اصرار استفاده نموده تا ضمن تسریع در صدور حکم شهردار منتخب،، نابسامانی ها و بلاتکلیفی در روند مدیریت شهرداری نیز خاتمه یابد