افزایش درآمد شهرداری گلگیر از شعار تا واقعیت
افزایش درآمد شهرداری گلگیر از شعار تا واقعیت

عصر اولین ها// در حالی که چندی پیش گفته شد که با رایزنی های نماینده ی مسجدسلیمان ارزش افزوده آلایندگی شهرداری‌های حوزه انتخابیه سه برابر به نسبت ماه های گذشته افزایش یافت اما مشکلات مالی شهرداری گلگیر همچنان ادامه دارد و کارکنان این شهرداری هشت ماه است حقوق نگرفته اند. به گزارش عصر اولین ها، […]

عصر اولین ها// در حالی که چندی پیش گفته شد که با رایزنی های نماینده ی مسجدسلیمان ارزش افزوده آلایندگی شهرداری‌های حوزه انتخابیه سه برابر به نسبت ماه های گذشته افزایش یافت اما مشکلات مالی شهرداری گلگیر همچنان ادامه دارد و کارکنان این شهرداری هشت ماه است حقوق نگرفته اند.

به گزارش عصر اولین ها، چندی پیش گفته شد که با رایزنی های نماینده ی مسجدسلیمان ارزش افزوده آلایندگی شهرداری‌های حوزه انتخابیه سه برابر به نسبت ماه های گذشته افزایش یافت. بر پایه این خبر عوارض تخصیصی به شهرداری گلگیر مبلغ ۶/۰۳۱/۰۸۷/۳۶۶ ریال بوده که اخذ و به حساب شهرداری واریز شد. با این حال کارکنان شهرداری گُل گیر بیش از ۸ ماه است که ریالی بابت حقوق دریافت نکرده اند.حقوق نیروهای اداری ۸ ماه و نیروهای خدمات ۹ ماه است که پرداخت نشده و موجب نارضایتی کارکنان این نهاد خدماتی شده است.

در شهرداری گُل گیر که سال گذشته با دو درجه ارتقاء از رتبه یک به رتبه سه رسید، ۷ نفر بعنوان نیروی ستادی و ۱۵ نفر نیروی خدماتی در غالب قرارداد حجمی مشغول به فعالیت هستند. یکی از کارگران شهرداری گل‌گیر در گفتگو با پایگاه خبری ایرانیان اظهار داشت: از مسئولان شهر میخواهم به‌ من جواب دهند، آیا کسی که ۸ ماه حقوق نگرفته باشد می‌تواند به مردم خدمت کند؟ دیگر حتی نان قرضی هم به ما نمیدهند. دیگری گفت: صاحبخانه از من خواسته بود ۳۰ میلیون به قرارداد رهن خانه اش اضافه کنم اما توان پرداخت آن برایم ممکن نیست و ناچارم تا چند روز دیگر خانه اش را تخلیه کنم. به او گفتم من حتی برای خرید خورد و خوراک و مایحتاج اولیه فرزندانم نمیتوانم کاری بکنم، خانواده ام گرسنه اند.

گفته می‌شود، پیمانکار حجمی شهرداری گل گیر هم بدلیل مشکلات مالی این شهرداری حاضر به ادامه کار نیست و انصراف خود را اعلام کرده است. عدم پرداخت ۹ ماه حق بیمه آنهم در شرایط بحرانی کرونا، از دیگر مشکلاتی است که کارگران شهرداری گل گیر با آن دست به گریبانند و به گفته چند تن از پرسنل این شهرداری تمام هزینه های درمان خانواده های آنها بصورت آزاد پرداخت می‌شود.

با تمام این تفاسیر مشخص نیست که افزایش ارزش افزوده آلایندگی شهرداری‌ گلگیر تا چه اندازه تحقق یافته و آیا مبلغ مورد اشاره به حساب شهرداری واریز شده است؟ علاوه بر این نحوه هزینه کرد مبالغ درآمدی شهرداری گلگیر چگونه است که کارگران شهرداری ۸ ماه حقوق دریافت نکرده اند. انتظار می رود تا مسئولین ذیربط ضمن پیگیری موضوع بخشی از نگرانی و دغدغه کنونی پرسنل شهرداری گلگیر را مرتفع سازند.