اقدامات موثر در پیشگیری و مهار آتش سوزی ها در مراتع و عرصه های طبیعی
اقدامات موثر در پیشگیری و مهار آتش سوزی ها در مراتع و عرصه های طبیعی

کاهش محسوس آمار آتش سوزی مراتع و عرصه های منابع طبیعی مسجدسلیمان موجب شد تا اقدامات صورت گرفته در این خصوص را جویا شویم. بکارگیری نیروهای قرق بان در مناطق بحرانی و اختصاص خودرو جهت انتقال نیروهای اطفاء حریق از جمله مواردی است که موجب شده تا شاهد کاهش آمار آتش سوزی مراتع و عرصه ها در محدوده شهرستان مسجدسلیمان باشیم.

عصر اولین ها// کاهش محسوس آمار آتش سوزی مراتع و عرصه های منابع طبیعی مسجدسلیمان موجب شد تا اقدامات صورت گرفته در این خصوص را جویا شویم. بکارگیری نیروهای قرق بان در مناطق بحرانی و اختصاص خودرو جهت انتقال نیروهای اطفاء حریق از جمله مواردی است که موجب شده تا شاهد کاهش آمار آتش سوزی مراتع و عرصه ها در محدوده شهرستان مسجدسلیمان باشیم.

به گزارش عصر اولین ها، ایرج حاتمی مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مسجدسلیمان با اشاره به این که آمار آتش سوزی ها نسبت به سال گذشته کاهش یافته افزود: بکارگیری نیروهای قرق بان و حضور انان در مناطق بحرانی و همچنین اختصاص خودرو جهت انتقال عوامل اطفاء حریق موجب شده تا در همان دقایق اولیه آتش سوزی ها کنترل و خاموش شوند.

حاتمی خاطرنشان ساخت: در مرحله اول اقدامات پیشگیرانه آتش سوزی ها مناطق، ایام و حتی ساعات بحرانی شناسایی شده و مسیرهای این مناطق نیز جهت انجام اقدامات بعدی تقسیم بندی شدند. وی افزود: پس از انجام هماهنگی های لازم با واحدهای آتش نشانی شرکت بهره برداری نفت و گاز، شهرداری، پتروشیمی و شرکت گاز تقسیم بندی کار و اقدامات جهت اطفاء حریق از طریق این نهادها و سازمان ها و بخشداریها و دهیاریها صورت پذیرفت.

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مسجدسلیمان همچنین به برگزاری کارگاه های آموزشی اطفاء حریق برای روستاییان، دامداران، جوامع محلی، شوراها و دهیاران اشاره داشت و افزود: انعقاد قرارداد با بسیج و بکارگیری نیروهای قرق بان، دیده بان و خودرو، تقسیم کار نیروهای با تجربه اداره و مجهز شدن به ادوات و امکانات موجود، هماهنگی با نیروهای مردمی و تشکل های مردم نهاد و نیز تهیه و نصب اطلاعیه در مکانهای مختلف به شکل بنر و تابلوها از دیگر مواردی است که در مدیریت و کنترل آتش سوزی مراتع و عرصه ها تأثیرگذار بوده است.