امیر قاسمی منجزی سهمیه سنگین‌وزن المپیك ریو را گرفت/مدال طلا بر سینه ی فرزند مسجدسلیمان
امیر قاسمی منجزی سهمیه سنگین‌وزن المپیك ریو را گرفت/مدال طلا بر سینه ی فرزند مسجدسلیمان

سایت خبری شهر اولین ها// امیر قاسمی منجزی با حضور در فینال رقابت‌های جهانی گزینشی کشتی المپیک 2016 برزیل موفق به کسب سهمیه سنگین‌وزن کشتی فرنگی شد. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، رقابت‌های جهانی گزینشی کشتی فرنگی المپیک 2016 برزیل از ساعت 4:30 بامداد امروز (جمعه) در اولان باتور مغولستان آغاز شده است […]

سایت خبری شهر اولین ها// امیر قاسمی منجزی با حضور در فینال رقابت‌های جهانی گزینشی کشتی المپیک 2016 برزیل موفق به کسب سهمیه سنگین‌وزن کشتی فرنگی شد.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، رقابت‌های جهانی گزینشی کشتی فرنگی المپیک 2016 برزیل از ساعت 4:30 بامداد امروز (جمعه) در اولان باتور مغولستان آغاز شده است که امیر قاسمی منجزی، نماینده 130 کیلوگرم کشورمان با پیروزی در مرحله نیمه‌نهایی مقابل کشتی‌گیر بلاروس علاوه بر کسب جواز حضور در فینال موفق به کسب سهمیه المپیک ریو نیز شد.

حمید سوریان، نماینده وزن 59 کیلوگرم کشورمان بعد از پیروزی در دور اول، در دور دوم مغلوب کشتی‌گیر بلغار شد که با توجه به شکست حریفش از گردونه مسابقات کنار رفت.

در وزن 130 کیلوگرم که 17 نفر وزن کشی کرده‌اند، امیر قاسمی منجزی در دور اول دیل ریو از آرژانتین را با نتیجه 4 بر صفر شکست داد. وی در دور دوم نیز با نتیجه 2 بر صفر بالینت لام از مجارستان را مغلوب کرد تا در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف مامی‌جان عبدالله‌یف از ازبکستان برود. قاسمی که چندی پیش در مرحله نیمه‌نهایی قهرمانی آسیا این کشتی‌گیر را با نتیجه 3 بر صفر شکست داده بود در این دیدار نیز در حالی که با نتیجه یک بر صفر از حریفش عقب بود در نهایت با ضربه فنی به پیروزی رسید و گام به نیمه نهایی گذاشت.

قاسمی در این مرحله با نتیجه 2 بر صفر چوگوشویلی، دارنده مدال برنز اروپا و بازی‌های اروپایی از بلاروس را شکست داد و با حضور در فینال سهمیه المپیک را گرفت.قاسمی در دیدار نهایی با حاضر نشدن کیو جیانگ منگ نفر سوم بازی های آسیایی و دارنده مدال نقره آسیا از چین مقابل وی به دلیل مصدومیت، صاحب مدال طلا شد.