انتخابات شورای شهر عیار فرماندار مسجدسلیمان را مشخص کرد
انتخابات شورای شهر عیار فرماندار مسجدسلیمان را مشخص کرد

از تجمع و تیراندازی پس از اعلام نتایج تا شایعه جابجایی تعرفه های رأی در برخی شعب؟ / فرماندار مسجدسلیمان پیش از انتخابات: فارغ از هرگونه تبعیض، از یک رای هم صیانت خواهیم کرد / موج اعتراضات برخی کاندیداها به نتایج اعلام شده همچنان ادامه دارد/ آیا تغییرات در فرمانداری مسجدسلیمان کلید خواهد خورد؟

عصر اولین ها// با وجود اعلام رسمی نتایج انتخابات شورای شهر در مسجدسلیمان به نظر می رسد اعتراضات برخی کاندیداها ادامه دارد. از طرفی حواشی ریز و درشت روزهای اخیر در مسجدسلیمان پیرامون انتخابات شورا موجب شد تا عملکرد هیأت اجرایی و فرماندار مسجدسلیمان در این خصوص تحت الشعاع قرار گیرد.

به گزارش عصر اولین ها، اگر چه نتایج انتخابات شورای شهر مسجدسلیمان به صورت رسمی اعلام شد اما به نظر می رسد اعتراضات به نحوه برگزاری و اعلام نتایج آراء همچنان ادامه دارد. تأخیر در اعلام نتایج تا شامگاه روز شنبه از جمله مواردی بود که بارها شایعات متعددی در خصوص لیست نهایی منتخبین مطرح کند و گمانه زنی ها و شائبه ها در پیرامون کاندیداهای منتخب را بارها در فضای مجازی مطرح کند. علاوه بر این تجمعات ادامه دار حامیان برخی کاندیداها حوالی فرمانداری تا ساعاتی پس از اعلام رسمی نتایج انتخابات منجر به درگیری و حتی تیراندازی در میان این تجمعات شد. 

از سوی دیگر گفته شد که روز گذشته معاونت سیاسی استانداری بهمراه عوامل بازرسی ضمن حضور در فرمانداری مسجدسلیمان به بررسی مسائل پیرامون انتخابات شورای شهر پرداختند. همچنین برخی کاندیداها نیز روز گذشته مراتب اعتراض خود را به نحوه برگزاری و نتایج اعلام شده اعلام نموده اند. هرچند فرمانداری مسجدسلیمان نیز اعلام نمود که داوطلبین انتخابات در صورت اعتراض به نتایج انتخابات می توانند اعتراض خود را بصورت کتبی با دوشنبه ۳۱ خردادماه به ستاد انتخابات اعلام نمایند.

فرماندار مسجدسلیمان پیش از برگزاری انتخابات در جلسه توجیهی داوطلبین ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان و شهرهای تابعه ضمن تاکید بر رعایت قانون از سوی داوطلبین انتخابات شورای اسلامی شهر گفت:برای نامزدهای انتخابات در قانون، حق وحقوق در نظر گرفته شده است و در مقابل وظایفی هم دارند،وی ادامه داد:مهم ترین خواسته ما از داوطلبین رعایت اصل اخلاق مداری است و هرگز اصول اخلاقی نباید زیرپا گذاشته شود. پاکدل افزود:در روند برگزاری انتخابات مهم ترین اولویت ما، اصل بی طرفی است و فارغ از هرگونه تبعیض، از یک رای هم صیانت خواهیم کرد. از طرفی فرماندار مسجدسلیمان در جلسه توجیهی ویژه نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رأی ضمن تاکید بر اهمیت امانتداری و صیانت از آرا در شعب اخذ رأی گفت:همه اعضاء شعب باید سعی کنند عدالت و اصل بی طرفی را مدنظر داشته باشند زیرا هرگونه رفتار جهت گیرانه می تواند باعث ایجاد اختلال و تنش در شعب اخذ رأی شود. وی ادامه داد:انتظار داریم نمایندگان در شعب اصل طرفی و قانون را اجرا کنند و از هرگونه جهت گیری جلوگیری شود زیرا رای مردم حق الناس است و باید از آن صیانت کنیم.

با تمام این تفاسیر اخبار واصله و برخی موارد مطرح شده در محافل عمومی پیرامون انتخابات شورای شهر مسجدسلیمان همچنان ادامه دارد. این موضوع موجب شده تا بار دیگر عملکرد فرماندار مسجدسلیمان مورد محک جدی قرار گیرد. پیش از این نیز اشاره شد که فرماندار در حوزه ماموریت خود به عنوان عالی ترین نماینده دولت و مسئول حفظ سیاست عمومی دولت و ریاست عالیه بر سایر ادارات و حق نظارت بر تمام حوزه ماموریت خود را دارد و بدین طریق بسترهای مناسب را برای بهبود شاخص های توسعه شهرستان مهیا می نماید. از سوی دیگر با توجه با روزهای پایانی دولت دوازدهم باید دید آیا تغییرات فرمانداران در دستور کار استاندار قرار خواهد داشت یا با روی کار آمدن دولت جدید شاهد ایجاد تغییرات در مدیریت کلان شهرستان ها خواهیم بود.