انتخاب شهردار مسجدسلیمان؛ تلفیقی از تخصص و تجربه
انتخاب شهردار مسجدسلیمان؛ تلفیقی از تخصص و تجربه

عصر اولین ها// در حالی که تنها چند هفته از آغاز دوره ششم شورای شهر گذشته انتخاب شهردار در فرصت کوتاه از فرصت سوزی های پیشگیری نمود. با نگاهی به شهردار منتخب شورای ششم می توان بیان داشت این انتخاب تلفیقی از تخصص و تجربه بوده است. به گزارش عصر اولین ها، در جلسه اخیر […]

عصر اولین ها// در حالی که تنها چند هفته از آغاز دوره ششم شورای شهر گذشته انتخاب شهردار در فرصت کوتاه از فرصت سوزی های پیشگیری نمود. با نگاهی به شهردار منتخب شورای ششم می توان بیان داشت این انتخاب تلفیقی از تخصص و تجربه بوده است.

به گزارش عصر اولین ها، در جلسه اخیر اعضای شورای شهر مسجدسلیمان، ابراهیم جعفری شهنی با هفت رأی موافق به عنوان بیستمین شهردار مسجدسلیمان انتخاب شد. جعفری شهنی کارشناس ارشد مدیریت اجرایی و کارشناس عمران از سال ۹۲ به مدت هفت سال ریاست بنیاد مسکن شهرستان مسجدسلیمان را بر عهده داشته است. وی همچنین ریاست ستاد سیل و احیای بافت فرسوده بنیاد مسکن خوزستان را نیز در کارنامه دارد. افزون بر آن چه گفته شد تجربه موفق این مدیر بومی در جریان زمین لرزه سال ۹۸ مسجدسلیمان و خدمات رسانی به زلزله زدگان نیز از دیگر عملکردهای وی به شمار می رود. وی در مدت حضور ۷ ساله خود در بنیاد مسکن مسجدسلیمان چهار سال به عنوان مدیر نمونه معرفی شد.
با نگاهی به آن چه گفته شد می توان بیان داشت انتخاب شورای شهر دوره ششم با در نظر گرفتن تلفیقی از تخصص و تجربه بوده است. علاوه بر این بومی گزینی از دیگر مشخصه هایی است که می توان در این انتخاب مورد توجه قرار گیرد. باید در نظر داشت که حمایت قاطع اعضای شورا در انتخاب شهردار می تواند در تعاملات دو سویه اثربخش باشد. همچنین مطابق آن چه در قانون آمده است بخشی از وظایف و اختیارات شهردار مطابق ماده ۵۵ قانون شهرداری ها به حوزه بناهای شهری مورد نیاز عمومی، توسعه معابر و خیابان ها، گسترش فضای سبز، مدیریت پسماند، مدیریت نیروی انسانی شهرداری، اجرای آسفالت معابر و کوچه ها و … می باشد.
مسجدسلیمان این روزها نیازمند همگرایی بیشتر شورای شهر و شهرداری برای خدمات رسانی بهتر شهروندان است. موضوعی که با معارفه رسمی شهردار بصورت جدی وارد مرحله اجرا خواهد شد. امیدواریم این تصمیم بهنگام شورای شهر در راستای برون رفت مسجدسلیمان از رکود عمران شهری و توسعه میدانی مثمرثمر واقع شود.