انتصاباتی که هیچ نشانی از خرد جمعی، شایسته سالاری و عقلانیت در حوزه انتخابیه ندارد …
انتصاباتی که هیچ نشانی از خرد جمعی، شایسته سالاری و عقلانیت در حوزه انتخابیه ندارد …

شهر اولین ها// تنها سه سال و اندی از معرفی منوچهر ورناصری فرماندار اندیکا گذشته بود که خبر برکناری وی و انتصاب سعیدی پور بعنوان سرپرست جدید فرمانداری اندیکا منتشر شد. به گزارش شهر اولین ها به نقل از شبکه خبری خوزستان، اگر چه تغییر و تحول در حوزه مدیریتی شهرستان ها امری مرسوم و […]

شهر اولین ها// تنها سه سال و اندی از معرفی منوچهر ورناصری فرماندار اندیکا گذشته بود که خبر برکناری وی و انتصاب سعیدی پور بعنوان سرپرست جدید فرمانداری اندیکا منتشر شد.

به گزارش شهر اولین ها به نقل از شبکه خبری خوزستان، اگر چه تغییر و تحول در حوزه مدیریتی شهرستان ها امری مرسوم و ناگزیر بوده اما با نگاهی به شعارهای انتخاباتی نماینده فعلی حوزه چهارگانه مسجدسلیمان،اندیکا، لالی و هفتکل و بیان استفاده از خرد جمعی، شایسته سالاری، عقلانیت متوجه می شویم که در بسیاری تصمیمات سه سال اخیر و بویژه در انتصابات مدیریتی، شعارهای علی عسکر ظاهری محلی از اعراب نداشته است.

توانمندی و شایستگی های ورناصری فرمانداری پیشین اندیکا یقیناٌ بر کسی پوشیده نیست و تلاش های ایشان در حوزه های متعددی همچون آبرسانی، حفاظت از جنگل ها و مراتع، هلال احمر و امدادرسانی، میراث فرهنگی و بسیاری زمینه های دیگر به گواه مدیران مزبور در منطقه اندیکا خود از آگاهی کامل و اشراف تخصصی بر حوزه تحت مدیریتش حکایت داشت.

با این وجود تغییرات اخیر در مدیریت کلان شهرستان اندیکا که بیش از همه شائبه انتخاباتی بودن این تصمیم را قوت بخشیده، ریشه در مسائلی دارد که در دو سال اخیر رخ داده است. گفته می شود که ورناصری فرماندار اندیکا دو سال پیش استعفای خود را بنا به دلایلی به شریعتی استاندار خوزستان ارائه نموده که با آن موافقت نشده بود. چند صباحی پس از این موضوع نیز پیشنهادهای مکرر نماینده مردم شهرستان به ورناصری مبنی بر استعفا و کناره گیری از فرمانداری که بصورت جسته و گریخته در محافل متعدد بر آن تأکید می نمود نیز پروسه تغییرات در فرمانداری اندیکا را از مدتها پیش استارت زده بود.

این موضوع از آن جهت جالب توجه و تأمل برانگیز جلوه می کند که سعیدی پور سرپرست جدید فرمانداری اندیکا پیش از این بخشدار مرکزی هفتکل بوده و شنیده ها حاکی از آن است پس از این تغییرات، احتمال انتصاب یکی از نزدیکان نماینده بعنوان بخشدار مرکزی هفتکل قوت گرفته است. همه این اتفاقات در حالی رقم می خورد که به نظر می رسد تصمیماتی که شائبه تأثیرگذاری بر روند انتخابات سال آینده راساماندهی می کنند، توسعه و پیشرفت مناطق چهارگانه حوزه نمایندگی علی عسکر ظاهری را تحت الشعاع قرار می دهند. تصمیماتی که گویا نشانی از خرد جمعی، شایسته سالاری و عقلانیت در آنها مشاهده نمی گردد.

با تمام این تفاسیر اگر که شنیده ها و شائبه های مطرح شده در خوصوص انتصابات اخیر واقعیت داشته باشد بایست به حال منطقه ای تأسف خورد که با وجود مشکلات عدیده در حوزه های مختلفی همچون اجتماعی، شهری، فرهنگی، سلامت و بهداشت، عمرانی و … خود را دستمایه تصمیمات سیاسی و انتخاباتی می بیند. تصمیماتی که یقیناٌ دود آن تنها به چشم مردم محروم و مظلوم منطقه بویژه شهرستان اندیکا خواهد رفت.